„Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
Aktuális összeállításunkban a relatíve kis méretű, ám modernek nevezhető, mindemellett igen komoly változások, képességbővítések előtt álló Királyi Ausztrál Haditengerészet került sorra.
Ugyan repülőgép hordozó nem szerepel a meglévő fregattok mellé spanyol alapú és AEGIS rendszerrel felfegyverzett rombolókat csapó, vaskos beszerzési listát jelentő programban, ám a hamarosan érkező Canberra-osztályú helikopterhordozók szintén spanyol eredetű alapja képes az F-35B fogadására. Ugyanakkor ezen a vonalon lent délen erre egyelőre nem igazán terveznek, így a RAN számára egyelőre továbbra is csak nosztalgia az 1955 – 1982 közti állapot az HMAS Melbourne repülőgép hordozóval:
httpv://www.youtube.com/watch?v=eXEIJtLpUdk
A Királyi Ausztrál Haditengerészet 1911-es megalakulása óta számos konfliktusban vette ki részét:
httpv://www.youtube.com/watch?v=LJz3nSfC13Y
Míelynek egyik alapja a jól működő csapat:
httpv://www.youtube.com/watch?v=5-tH_sRXZ74
httpv://www.youtube.com/watch?v=FSNL037Z0c0
Mindennapok a haditengerészetnél – legalábbis a toborzó reklám szerint :)
http://www.youtube.com/watch?v=dR8WMESmeoE&feature=related
A Film-front sorozatunk többi részét ide kattintva nézhetitek meg!
Természetesen szívesen fogadunk hasonló, bemutatni kívánt videókat a [email protected] email-címre. :)
Talán pár aprósággal még kiegészíteném a cikket.
Ausztrália stratégiai térségében mindenki orba szájba fejleszti a haditengerészeti erejét különös tekintettel a tengeralattjárókra. India Pakisztán nem ujdonság de Vietnám Malajzia Indonézia is erre az útra lépett. Emellett a kínaiak elárasztották a térséget a hajó elleni rakétáikkal. Pont ez volt az ok hogy az ANZAC class fregattokat amelyeknek a tengo elleni hadviselési rendszereiket fegyverzetüket most fejlesztették ( Eurotorp MU-90 ) most a hajó elleni rakéták védelmi rendszereit fejlesztik. A régi radarrendszert lecserélik egy fázisvezérelt CEA toronyradarra és passzív elektrooptikai elderítő rendszer is fejlesztésre kerül. Emellett a VLS indítókat is kicsit átszerelik és így ugyan a békeidős számuk nem változik de háborús szituban egy ujabb hasonló 48 db os indítót tudnak gyorsan telepíteni a többi mellé.
A jelenlegi tervek szerint a Collins class tengók nem kapnak AIP-ot de fedélzeti rendszereiket folyamatosan fejlesztik és ígéret hangzott el arra hogy azért nem lesz AIP mert az új tengó már 2020 ban rendszerbe áll és a tervek szerint a 12 db os szériát max 8 év alatt át is fogják adni.
Ami az egészből az érdekes hogy az eddigi infók szerint valami eszméletlen futurisztikus lesz az új tengó ami 4000 tnnás lesz de mégis hagyományos meghajtású. Illetve még sem mert minden féle spec meghajtást álmodoznak bele.
Jelenleg 3 db légvédelmi romboló van rendelve de egyre biztosabbnak látszik a negyediknek is a gyártása.
A két 27 000 tonnás helipad marad az az nem lesz harmadik de ahogy korábban írtam most megy a témázgatás hogy milyen csapásmérő repülőgépet telepítsenek rá. Már szóba került a OV-10 meg a Supertucano mint olcsó megoldás de megy a találgatás hogy esetleg más lesz.