|

HTKA Hírhalom 2010. 25. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Kigurult a Lockheed Martin georgiai telephelyéről az első, immár indiai színekben pompázó C-130J-30 Super Hercules. A gép a terveknek megfelelően 6 hónappal a tervezett leszállítás előtt elkészült. A Lockheed szóvivője elmondta, hogy hamarosan elkezdik a repülési teszteket, hogy a határidőt továbbra is tartani tudják, és hogy az első gép a megrendelőhöz kerülhessen az év végére.

India első 3 C-130J Super Herculese az összeszerelés végső szakaszában

2010. június 3-nak reggele: India első 3 C-130J szállítógépe a szerelési folyamat utolsó fázisában a Lockheed mariettai üzemében | Forrás ,

A Tajvani Védelmi Minisztérium június 23-án, szerdán bejelentette, hogy két E-2C (E-2T) Hawkeye korai előrejelző gépét az Egyesül Államokba küldte, modernizációs céllal. A gépek a módosítások után hasonló képességekkel rendelkeznek majd, mint az amerikai haditengerész társaik (Hawkeye 2000). A nemrégiben átszállított gépeknek 2011 végére kell visszakerülniük a Kínával nem éppen baráti viszonyt ápoló szigetre. A korszerűsítés céljai között van a kiszolgálás egyszerűsítése, és a minden időbeni előrejelzés képességének megteremtése. Tajvan tervei között 4 gép modernizálása szerepel, melynek költsége 175 millió dollár, és három évet venne igénybe.

E-2T

Tajvan 6 E-2T jelölésű (amúgy alapvetően E-2C) Hawkeye gépe közül az első 4 kapja meg a Hawkeye 2000 modernizációs csomagot. Az 5. és 6. gép ugyanis eleve ezen a szinten érkezett. | Forrás ,

Június 9-én a MiG-29K egyik, ma már nem repülő prototípusát átszállították az új, indiai repülőgép hordozó, a Vikramaditya (ex-Admiral Gorskov) fedélzetére, hogy ott teszteljék a repülőgép irányításához szükséges rendszereket. Mivel a hajó még az indiai és orosz politikusok között nagy vitákat képező felújítás alatt áll, ezért a vizsgálat helyszíne az észak oroszországi szeverodvinszkban fellelhető Szevmash hajógyár.

A tesztek alatt különösen nagy figyelmet kapnak az orosz vadászbombázó fékei, melyeknek egészen addig a helyén kell tartaniuk a gépet, amíg annak hajtóművei teljes fordulatszámon nem működnek, ugyanis ez a katapulttal nem rendelkező repülőgép-hordozókról való felszállás egyik feltétele. A gyár vezetője, Szergej Novoszelov elmondta, hogy a fékek sikeres tesztje egyik legfontosabb feltétele volt annak, hogy a megrendelő kifizesse a következő tételt a már így is az eredeti ár duplájába kerülő hajóért.

Az említett MiG-29K prototípus a 80-as évek végén készült, és a síugró sáncos felszállást tesztelték vele az Admiral Kuznyecov fedélzetéről.

httpv://www.youtube.com/watch?v=07zwjgUoAqo&feature=related

Az Indiai Légierő MiG-27 típusú csapásmérő repülőgépei újra levegőbe emelkedhetnek. A NATO által Flogger D/J-nek nevezett gépekre vonatkozó repülési tilalmat június 18-án oldották fel, miután befejeződött több mint 100 példány hajtóművének kivizsgálása, melyben a gyártó cég is segített.

A típusra február 16-án rendeltek el repülési tilalmat az indiai szakértők, miután Nyugat-Bengáliában lezuhant az egyik együléses példány, megölve ezzel pilótáját. A repülési tilalom a kétüléses gépekre nem vonatkozott, ugyanis azok eltérő erőforrással repülnek.

Indian Air Force MiG-27

Indiai MiG-27 ,

A Boeing nyilatkozata szerint megkezdődtek a repülési tesztek a B-1B Lancer nehézbombázó fedélzetére szánt új elektronikus eszközökkel. A gépek pilótafülkéje új színes folyadkristályos képernyőkkel gazdagodott, és megkapták a modern hadászat egyik nélkülözhetetlen elemét is, a Link 16-os adatátviteli rendszert. Az így felszerelt B-1B június 4-én végezte el első felszállását a kaliforniai Edwards Légibázisról. A 4 és fél órás repülés során a személyzet sikeresen tesztelte az új adatátviteli rendszert, mellyel szöveges üzenetek küldtek és fogadtak, valamint azon keresztül kapták meg a célpont koordinátáit.

A tervek szerint a repülési tesztek 2011 januárjáig folynak majd, amit követően pedig elkezdődhet a teljes 66 gépes flotta átalakítása.



A héten megkezdődött Oroszország és Olaszország együttműködési programjai közül egy újabb, nevezetesen annak a gyárüzemnek a megépítése, melyről még 2008 nyarán állapodtak meg a felek és az AgustaWestland AW139 helikoptereit fogja ontani magából.

Az orosz állami fegyverexportőr leányvállalata, az Oboronprom és az AgustaWestland által cirka 2 éve aláírt szerződés értelmében létrejövő közös vállalatnak az AW és a Russian Helicopters által a moszkvai régióban fekvő Tomilino-ban létesítendő üzeme elsősorban az orosz és a FÁK piacra fog termelni, ezáltal segítve az AW piaci erősödését a régióban, ám az AgustaWestland hálózata révén sor kerülhet más piacokra történő értékesítésre is. Az első gép elkészülte 2012-re esedékes.

Az Oboronprom kapcsolódó nyilatkozatában szerepel, hogy a program részeként az orosz helikoptergyártók hozzáférhetnek a gyártási technológiákhoz.

AgustaWestland AW139

Az AugustaWestalnd AW139 2001-ben repült először, az első megrendelő 2003-ban kapta meg az első gépét. Azóta több mint 430 daravra érkezett megrendelés, melyből már 200 felett teljesítettek ,



A svéd parlament áldását adta az egyelőre Type 26A megnevezés alatt futó tengeralattjárókból 2 egység beszerzésére, ezáltal felhatalmazta a kormányt, hogy már a 2010-es évben leadhasson megrendelést 2 egységre azon tengeralattjárókra, melyek osztályának kifejlesztésére egyébként idén februárjának végén kérte fel a Kockums-ot.

A svéd védelmi miniszter, Sten Tolgfors még egy áprilisi bejelentése értelmében a 2018 – 2019 magasságában érkező Type 26A osztályú tengeralattjárók a Södermanland-osztály két egységét nyugdíjazzák majd egyelőre, (korábban az ifjabb Gotland-ok voltak a „célpont”) míg a 3 Gotland közül kettőt modernizálnak. A Gotland-osztály A26 általi cseréjének kérdése így várhatóan 2020-ig nem lesz aktuális.

Az egyébként a Gotland-ra alapozó A26-osok természetesen öröklik majd a Gotalnd-ol (és a Västergötland-osztályból átalakítás után a Södermanland-osztállyá avanzsáló) tengeralattjárók Stirling-motoros AIP rendszerét – természetesen továbbfejlesztve.

Az alámerülve 1 900 tonnás vízkiszorításúra tervezett egységek fegyverzetét a 4 torpedóvetőcső mellett egy változtatható „töltetű” vetőcső egészíti majd ki, a korábbiaknál rugalmasabb fegyverzet összeállítást biztosítva ezáltal az osztály megrendelőinek.

Type A26

Type A26 – diesel/elektromos + AIP meghajtás, 63 méteres hossz, 6,4 méteres merülés, 1 900 tonna, 17-26 fős legénység. És mindennek nem szabad többe kerülnie a Gotland-ok, 1,5 milliárd svéd koronás áránál | Forrás ,

—–
Közreműködött: Tcat

3 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2010. 25. hét”