Érdekes tanulmányt jelentetett meg egy indiai hírügynökség, miszerint az MMRCA-tenderre nevezett típusok közül – a gazdasági válságnak köszönhetően – az európai típusok 25%-kal olcsóbbá váltak.
Hogy a kusza gondolatmenetet kihámozzuk, jöjjön egy kis játék a számokkal (jobban mondva árfolyammal). Az MMRCA-tender kiírásának idején 2008 márciusa volt megjelölve, mint ajánlattételi határidő. Az euró akkori értéke több mint 1,55 amerikai dollár volt, ez most 1,2 körül mozog, így mintegy 25 százalékkal olcsóbbá vált az ajánlat. A svéd korona is sokat romlott, 0,165 dollárról 0,126 körülire csökkent az értéke.
Az európai gyártók pozitívan értékelik a pénzügyi romlást, a Eurofighter konzorcium részéről a következőképpen nyilatkoztak:
„Az euró értékének csökkenése fontos, különösképpen az amerikai vetélytársak szempontjából. Amikor 2007-ben elindítottuk Eurofighter kampányát Indiában, csak 10 százalék esélyt láttunk a győzelemre. Ma ez több mint 50 százalék.”
Azonban az árfolyamesés ellenére az elemzők szerint A Boeing F/A-18E/F Super Hornet és a Lockheed Martin F-16IN Super Viper továbbra is jelentősen olcsóbb, mint európai riválisaik.
Kötelességünknek érezzük jelentést tenni az MMRCA-tender állásáról is. Mint arról beszámoltunk, a Gripen Demonstrator is tiszteletét tette Indiában – sőt, a hírek szerint nagy megelégedettséggel tesztelték az indiai szakemberek és pilóták – így az összes típusról begyűjtötték a kívánt adatokat, a tesztfázis lezárult, most az eredmények értékelése folyik. Az Indiai Légierő várhatóan szeptemberre készül el a védelmi minisztériumnak szánt végleges jelentéssel, onnantól kezdve a kormány kezében van a döntés.
miért van ennek nagy jelentősége hisz minden típusnak csökkent az ára igaz h olcsóbb lett de még mindig az eurofighter a legdrágább
dudi: Nem csökkent mindegyiknek. Ez szimpla keresztárfolyam hatás.
http://stooq.com/q/?s=eurusd&c=1y&t=l&a=lg&b=0
okok