A Lockheed Martin június 14-én megerősítette, hogy június 10-én sor került az első F-35B általi szuperszonikus repülésre. A rövid felszállásra és függőleges leszállásra (STOVL) képes F-35B változat második számú prototípusa, a BF-02 által elkönyvelt eredmény egyben egy hosszas tesztszakasz nyitányát is jelöli.
A második F-35B ezen első alkalommal még csak egy kicsivel gyorsult hangsebesség felé – a tengerészgyalogság alezredesének, Matt Kelly-nek az irányítása alatt a Villám 30 000 láb, azaz mintegy 9,1 km magasságon Mach 1,07 sebességig gyorsult fel a marylandi Naval Air Station Patuxent River támaszpont közelében. A további tesztek során fokozatosan haladnak majd a gép csúcssebességét jelentő Mach 1,6 érték felé – mely sebesség mellett is képesek lesznek a gépek mid a levegő-levegő, mind pedig a levegő-föld fegyverzetük használatára.
A múlt heti volt egyébként a BF-02 30. repülése és az F-35-ös eddigi történetének 3. szuperszonikus repülése – a korábbi kettőt értelemszerűen a tesztelésekkel a legjobban álló F-35A változat teljesítette.