|

Egy közel 30 éves korszak vége…

Egy közel harminc éves korszak ért véget május 28-án a Francia Légierő (Armée de l’Air) és Csád részéről. Ezen a napon ugyanis az ott állomásozó, piros-fehér-kék kokárdás Mirage F1CR vadászbombázók 27 évnyi afrikai szolgálat után átadták helyüket a Mirage 2000 CRDI típusnak.

Az első francia Mirage F1-esek 1983-ban érkeztek Csádba. Feladatuk az volt, hogy támogassák a szárazföldi erőket a Manta-hadművelet (Operation Manta) során, mely a Csádba betörő, az ottani lázadókat támogató líbiai szárazföldi és légi csapatok ellen irányult. Később békefenntartó céllal repültek feladatokat, „szabadidejükben” pedig szívesen gyakorolták a kis magasságú repüléseket, melyek gyümölcseként számos izgalmas videofelvétel készülhetett.

A május 28-i szertartás során a jelenlegi állomány lerótta tiszteletét a 27 év alatt itt szolgáló 500 pilóta és 4000 műszaki kiszolgáló előtt. Ezután átadták a terepet a váltásnak: a 172. bázison (Base Aérianne 172, Kossei) ezután a Cambraiból érkezett 1/12 „Cambresis” vadászrepülő-század Mirage 2000 CRDI gépei repülnek majd.

Az 1960-as években tervezett Mirage F1-ek az itt töltött idő alatt 12 000 bevetés teljesítése során 30 000 órát töltöttek a levegőben. Levegő-levegő feladatokra nem sűrűn vetették be őket, inkább közvetlen légi támogatóként működtek, bár sok esetben a puszta jelenlétük is elég volt ahhoz, hogy a rossz szándékú lázadók felhagyjanak a támadással.

httpv://www.youtube.com/watch?v=m07rpFzMDNU

5 hozzászólás “Egy közel 30 éves korszak vége…”

  1. Igen, a francia pilóták nagyon tökösek. Régebben láttam a neten egy másik videót is, ahol 3 db. Fouga Magister gyakorlógéppel kötelék alakzatban repültek végig a francia tengerpart vonalában, de olyan alacsonyan, hogy a gépek hajtóművei felverték a vízpárát! Nálunk nem is álmodhatna egy magyar pilóta az ilyen mutatványokról, mert rögtön elbúcsúzhatna a szakszolgálati engedélyétől…

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.