Radarlefedettségük hiányaival India is tisztában van, igyekszik is tenni ellene. Ezek egyik eleme a kikötött léghajókra telepített radarok használata.
Ezen a területen a kezdőlépést 2004 – 2005 folyamán tették meg, mikor is két darab, az izraeli Elta által kifejlesztett és mind Izraelben, mind Indiában rakétavédelmi célokra használt EL/M-2080 Green Pine rakétavédelemben használatos radar direkt ilyen célokra módosított változatával, a EL/M-2083-al felszerelt léghajót szereztek be Izraeltől.
Ezek konkrétan egy az egyben megegyeznek az Izrael által is bevetett konfigurációval: a TCOM Aerostats 71M jelölésű léghajójára telepített ELTA EL/M-2083 radar. Az indiai beszerzés kapcsán a Rafael játszotta a rendszerintegrátor szerepét.

A Westinghouse gyökerekre visszatekintő TCOM 71 méter hosszú 71M léghajója radarral felszerelt állapotban | Forrás ,
A Kutch és Punjab régiókban próbára tett, kis és nagyobb (~9 km) magasságokban haladó repülőgépek és helikopterek, valamint rakéták, robotrepülőgépek észlelésére egyaránt alkalmas rendszer minden bizonnyal beváltotta India reményeit, hiszen 2007 második felétől kezdődően további 4 rendszer beszerzéséről röppentek fel hírek.

A 4 600 méter magasságig felengedhető 71M mintegy 1 600 kg hasznos terhet emelhet meg és lebegtethet akár 30 napig folyamatosan. Az említett radar mellett a rakomány tartalmazhat elektronikai hírszerzéshez és telekommunikációs átjátszóállomásként való működéshez szükséges rendszereket is. | Forrás ,
Az amolyan mini AWACS-ként funkcionáló „lufikból” az Indiai Légierő 13 beszerzését tartja szükségesnek a radarlefedettség hiányosságainak betöméséhez, mely mennyiség eléréséét folyamatosan ügyködnek is láthatóan, hiszen a közelmúltban nyitottak meg egy globális tendert további 3 beszerzésére.
Az elérhető információk szerint a potenciális szállítóknak megnevezett cégek – BAE Systems, Israel Aerospace Industries, Lockheed Martin, Northrop Grumman, Rosoboronexport és a Thales – megkeresése a következő 2-3 hónap folyamán zajlik majd le.
A fenti listából kiemelnénk Lockheed Martin-t, aki India jó szomszédjának, Pakisztánnak nyújtott ilyen megoldást. Washington még 2002 folyamán hagyta jóvá 6 darab, Lockheed Martin L-88 radarral ellátott léghajó szállítását.
Töredelmesen megvalljuk, erről nem nagyon leltünk infókat, ugyanakkor mivel az Egyesült Államokban például a határrendészeti feladatkörben a TCOM stratégiai partnerének számító ILC Dover szállította, 420K jelölésű léghajón használják az L-88-ast, feltételezzük, hogy Pakisztán esetében is ez lehet a helyzet.
És végül egy gondoltat erejéig visszakanyarodva Indiára: a légierő mellett a haditengerészet is tervezi radarral felszerelt léghajók beszerzését.