Az izlandi Eyjafjalla vulkán szerdai kitörésével számos légitársaságnak okozott bonyodalmat, rengeteg járatot töröltek, teljes légtereket zártak le Északnyugat-Európa szerte.
A civil szféra mellett a katonai repülést sem kerüli el szankció nélkül a természeti esemény hatása, az Izlandhoz közeli országok légierői sorra hozhatnak hasonló döntést, mint amit a Brit Királyi Légierő (RAF) is meglépett, miszerint törölte minden tervezett kiképzési repülését, csupán a készültségi gépek várják az esetleges riasztást.
A vulkáni hamu károkat okozhat a repülőgépeken, ami komoly repülésbiztonsági kockázatokat vet fel, így érthető a meglépett repülési tilalom. Tegnap például 14 Harriernek kellett megszakítania feladatát a hamufelhő miatt.
Finnek tegnap repkedtek a Hornetjeikkel, a hajtomuveiknek nem tett tul jot, lasd a alabbi cikkhez mellekelt kepeket: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041611489346_uu.shtml
A cash/ash viccet inkabb melloznem :)
Ha gondoljátok leprogramozok egy olyan plugint a honlapra ami automatikusan törli TacskO úgynevezett „hozzászólásait”.
Ne már, néha azért szórakoztató amit ír.
Az orosz Bearek elvileg viszonylag nyugodtan röpködhetnének most, nem? A turboprop nem annyira érzékeny az ilyesmire, mint a modernebb konstrukciók.
ne töröljük TacskO hozzászólásait!!!!!!!!!!!!
gondoljatok csak bele mivel derülnénk jobb kedvre szomorkás napjainkon ha Ő nem lenne???? :-)
Kolombusz: Akkor most lehetne igazán szórakozni az angolokkal, norvégokkal, stb. és hosszútávú repülések gyakorlására küldeni néhány orosz medvét?
Kolombusz:
Terminator:
Ebben kételkednék. Azt, hogy a turboprop hogy reagál a hamura nem tudom, de a gép érzékelői már biztos rosszul. Egyszer láttam is egy Aero magazint amiben volt egy B747-es ablaka, mit csinált vele a finom vulkáni por…
(Csodával határos, hogy le tudott szállni. A hajtóműhiba csak 1 volt a problémák közül. Nem véletlen, hogy a felszállási tilalom – úgy tudom – nem csak a sugárhajtásúakra, hanem all-in mindenkire – beleértve a helikoptereket – vonatkozik…)
Sztem a TU-95-ök így a földön maradnak.
Valamelyik ismeretterjesztő csatornán megy a légikatasztrófák sorozat, amelyben mutatták hogy a csendes-óceáni térségben egy vulkánkitörés hamuja milyen problémákat okozott az utasszállító gépeknél.
A sivatagban alkalmazott helikoptereken viszont van valami szűrő (még mi Mi-24eseinkhez is van) a hajtőművek beömlőjén, így azok szerintem repülhetnének azért.
Hans:
Az valszeg a British Airways Flight 9 volt 1982-bol. Indoneziaban ejszaka belerepultek egyik vulkan altal felkopott porfelhobe. Nertek egy legnagyobb nem ecelra epitett vitorlazorepulo Guiness dijat, meg egy komolyabb nagygeneralt (4 hajtomu csere, szelvedok, lampatestesek csere, osszes belepoel felulvizsgalat es ujrafestes, uzemanyagtartalyok es ellatorendszer teljes kitakaritasa es a benne levo hamuval szennyezett kerozin eltavolitasa es semlegesitese).
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9
Ok „relative” konnyen megusztak, a KLM Flight 867 1989-es alaszkai kalandja utan az erintett gep nagygeneralja 80 millio akkori USD -bol jott ki.
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_867
Azt nemtudom, hogy a medvek elmeletileg el tudnak-e a porfelho felett repulni, de ugy nez ki, hogy igazabol senki sem szeretne az eles gepein tesztelni, hogy a hamufelho pontosan milyen magasan nyulik a sztratoszferaba.
> Azért csinálták ezt a létérzárlatot Európában
Ez a légtérzárlat egy nagy kamu. Jelentéktelen vulkánitörés Izlandon, minden lakott vidéktől távol, évente 100 egy tucat a világon máshol. Azért fújja fel a média, mint a disznó-influenzát tavaly, mert valamit akarnak vele valakik, akik lopnak.
Mint tudjátok izlandi barátaink kamu nagy kamat ígéretével régóta a bankjukba gyűjtötték fél Anglia és Németország megtakarított pénzét, majd tavaly jól ellopták az egészet a Kaupthig Bank csődjének álcázva. Aztán kijelentették, hogy ők ugyan ki nem fizetik a betéteseket, mire a britek és a németek tenorista ország listára tették Izlandot és jelezték, hogy az oroszoké lehet az egész jégverem, ha putyin kifizeti helyettük a betétesek pénzét – ami Moszkvának kihagyhatatlan ajánlat.
Na ekkor mozdult valami NY-ban és a népszavazás után épp kapóra jött ez vulkánnak PR-ozható nagyra nőtt gejzír. Fogadjunk, hogy pont addig fog itt hamukázni a szörnyű vulkán, amíg a brit és a német kormány el nem vállalja, hogy fizet a betéteseknek a tolvaj izlandiak helyett, miközben a Kaupthig eltűnt pénze már rég NY-TV széfjeit gazdagítja.
A valóságban semmi veszélyt sem jelent a gejzír-király, ilyen miatt még gép nem csobbant, legfeljebb a szerelőknek kell gyakrabban ellenőrizni. Nem radioaktív, nem mérgező, nem fulladsz meg tőle, de arra pont jó, hogy az EU gazdaságát és légiiparát zsarolják a senki által sem látott csodaporral. Kutyakomédia!
Tacsk0: lol…:)
folti: öszi a linkeket, ezekre gondoltam.
Te tacsko, es a 82-ben majdnem leesett British Airways 009 az mi?:)
Az őrültet és a zsenit 1 hajszál választja el egymástól, a történelemben sokszor az őrülteket tartották zseninek és fordítva..tacsk0t is itt mindenki őrültnek tekinti, ugyanakkor amiket ír , szerintem érdemes átgondolni.
Az őrültet és a zsenit 1 hajszál választja el egymástól,
Nem tudom, hogy ki írta le ezt először, de nagy barom lehetett. Az őrültnek és zseninek semmi köze egymáshoz. Találkoztam sok zseniális és okos emberrel, együk sem volt őrült semilyen értelemben. Ne keverjük már az őrültet azzal össze, hogy valaki nagyot mer álomdni, és képes dolgozni, és ezért a dilettánsok és értetlen amatőrők mondják rá, hogy őrült. Nem őrült,legfeljebb műszaki zseni, aki nem hallgat az idiótákra.
Amit Tacsk0 ír, az olyan súlyos, hogy az elemorvosi eset határát súrolja. Nem azért, mert néha súlyos hülyeséget ír és konteót, Moszad és istentudjam ilyen összeesküvést lát. A baj az, hogy a lengyel gép balesetétől kezdve, a magyar AIM-120 témáa, vulkánkitörés, stb témákban, de igazából MINDENBEN azt látja. Na ez már a beteges.
Persze akinek csak kalapácsa van, annek minden olyan szögformájú…
Szerintem Tacsi Molnár F. Árpádot olvas, vagy ő maga az. Keressetek rá gugliban. Ugyanilyen hülye elméletek, hogy mindenki benne volt, még azok is akik utálják egymást.