Először is elnézést kérünk azoktól, akiket netán felfokozott idegállapotba hozott volna a cím, melyből arra lehet következtetni, hogy bizony súlyos balesetre került sor a kenguruk földjén. Ezt azonban enyhén szólva is túlzás lenne állítani, ugyanis repesemény az volt, ám inkább érdekes, mintsem elszomorító.
Történt ugyanis, hogy április 14-én, szerdán a kora délelőtti órákban kiképző repülésre indult az Ausztrál Királyi Légierő (Royal Australian Air Force, RAAF) egyik Pilatus PC-9/A típusú turboprop kiképzőgépe. A gép a Központi Kiképző Iskola (Central Flying School) állományába tartozik. Nem sokkal azután, hogy elhagyta a légierő East Sale bázisának betonját, a pilóták megdöbbenve vették észre, hogy valamit elhagytak.
Ez a valami pedig nem a tízórais dobozuk volt, hanem a PC-9-es két futóműajtaja. A gép ekkor nagyjából 12 kilométerre délnyugatra járt Heyfield városától. A személyzet, miután észlelte a nem túl hétköznapi problémát, egyből hazafelé vette az irányt, és sikeresen landoltak is East Sale-n.
A légierő egyből értesítette a heyfieldi rendőrséget, akik az ajtók keresésére indultak, de nem találták meg azokat. A kutatás jelenleg is folyik.
A repülőgépek futóműtereinek ajtói nagy teherbírású, de mégis kis tömegű anyagokból készülnek. Rájuk általában nem vonatkoznak olyan fokú biztonsági intézkedések, mint a gép többi részének anyagára, így elképzelhető, hogy anyagfáradásos probléma lépett fel jelen helyzetben. A vizsgálatot mindenesetre megkezdték az ügyben.
A RAAF 67 PC-9/A-t üzemeltet. Ezek közül kettő készült a Pilatus üzemében, 17-et előre gyártott részegységekből raktak össze Ausztráliában, a többit pedig a Hawker de Havilland Aerospace gyártotta, mely a Boeing egyik leányvállalata.
Mindkettő leesett? Sztem inkább nem húztak meg két csavart.