“Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
A ’70-es évek vége, ’80-as éves eleje óta meghatározó szerepet tölt be az Egyesült Államok és szövetségeseinek légi-szállításában a Sikorsky Aircraft nevéhez fűződő S-70, vagy katonai jelzéssel UH-60. Az évek során folyó korszerűsítési programok és az újabbnál újabb verzióknak köszönhetően egyes légierőkben még évtizedekig szolgálatban marad. A jellegzetes külsejű forgószárnyas számos filmben szerepelt már és a híradásokban is gyakran látni főleg Afganisztán és Irak egén. Következzen most pár videó a Black Hawkról:
httpv://www.youtube.com/watch?v=vU8OGuCjqBw
httpv://www.youtube.com/watch?v=eUrGYtCJH7I
httpv://www.youtube.com/watch?v=zcGscVHfpV8&start=29
httpv://www.youtube.com/watch?v=tHxBD3AN2MQ
Természetesen szívesen fogadunk hasonló, bemutatni kívánt videókat a [email protected] email-címre. :)
ilyen kéne nekünk egy 100.
Lassan már ez is 30 éves. Atyaistan. Emlékesz, hogy a ’90-es évek elején csak úgy utalt rá fater, hogy új, csillogó és méregdrága cucc. :)
Oreg, de folyamatosan fejlesztettek oket. Igy aztan a kesoi valtozatok igen csak korszeruek es jol felszereltek. A honvedek folyathatjak ra a nyalukat, Magy.o.-on nem hinnem hogy mostanaban beszerzesre kerul. De ha megis, nem lesz penz a reptetesre, szervizelesre, rep-orakra, stb…
Félreértettél. Természetesen most is ott van a szeren.
Én arra akartam utalni, hogy a ’80-as években a gép külseje nagyon újszeri, modernnek hatott. Ez volt az újgenerációs heli.
Való igaz, de mint szállítóhelikopter nem igazán vált be, hisz a deszanttér belmagassága kicsi. Az osztrákok használnak párat (S-70A-42).
vagy 2 tucat nh90 tth kellene, az ajtóba meg M134-esek, a gonosz tekintetű konzervdobozok ellen :D
Ide Mi 171 kell nem vagyok oda az orosz fegyverekért
De az áráért elég jó forgó szárnyas
És vegyük figyelembe a korábbi Mi-8 okat
Tele vagyunk műszakiakkal akiket könnyen átlehetne képezni.
És mai napig a világ legjobb helikopterének tartják.
De 40éves konstrukció jó gép olyan mint az AK-47 de van nála jobb is és ha egyszer meg veszünk valamit akkor jobbat vegyünk min a MIL-171 pl ezt vagy pedig Merlint esetleg NH90et.
jól mondod, pont az az eset mint az AK! jó jó de már eljárt fölötte az idő…
ladákhoz is mindenki ért még, és még sem az a járandó út…
a mi 8/17 a hatvanas évek elején született közel 50 éve és ha már vennénk, akkor azt 20-30 évre vennénk… a végén közel 80 éves technika meg azért kicsit elmaradna az akkori kor követelményeitől, mint ha ma még t34-est használnának modernizálva…
az más kérdés, hogy ha lenne egy jelentős flottánk belőle, akkor érdemes lenne kitolni az üzemidőt 5-10 évvel…
ha… hahaha
http://jets.hu/news?id=158
Ez a gép sem lenne rossz sőt talán a legjobb az összes közül volt már nálunk bemutatón csak sajna V.I.P nek.
Mi-171 is korszerűsítve van, nem értem miért ne lenne jó.
Az uh-nál biztosan jobb, már ami az árát és a szállítókapacitást illeti.
Bár sztem elektronikában sem marad el sokkal tőle.
Én is utána néztem a H-92 nek és egy nagyon jó kis szállító gépnek tűnik Jóbnak mint az Nh90, Merlin vagy UH60. Tisztességes méretű utastér, raktér, elegendő teljesítményű hajtómű Nagy méretű oldal ajtó, hátsórámpa, kórszerű müszerfal és elektronika.
Üdv!
Ha valami nyugati műanyagra esik a választás, akkor nagyon csúnya vergődésnek nézünk elébe.
Esetleg az S-92-ben lenne fantázia. ( De nagyon sok kiskegyedet ki kéne nyomtatnunk, hogy az árából vehessünk akár 10db-ot is )
Mindenképp olyan gép kell ami nem jelent vissza lépést a Mi-17hez tehát hátsó raktér fontos ilyen gép a H-92 a Merlin és a Mi-171 és Mi-38 tehát ezekből kellene válogatni.
Másik kategória az UH-60 és az NH-90.
Mi-38 nem hinném
Az oroszok se használják és annak van oka.
Mi-38-nál ha jól tudom nyugatiak is részt vettek a fejlesztésben. Talán Kanada. A hajtóműve legalábbis asszem P&W. Ha nem, javítsatok ki.
Megnéztem a wikit. Ott ezt írják.
http://jets.hu/news?id=79
Olvasd el!