A 2008 novemberi Mumbai terrortámadás után India ugyebár bejelentette, hogy az ilyesmi jövőbeni elkerülését megsegítendő a Parti őrség és a Haditengerészet feladatának megkönnyítése érdekében a Haditengerészet szárnyai alatt egy új, direkt a sekély part menti vizeken történő járőrözést végző szervezet, a Sagar Prahari Bal (~Tengeri Járőrerő) létrehozását. A teljes feltöltöttsége elérésekor majd 1 000 fős erőnek 80 nagy sebességű járőrhajó beszerzését ígérték.
Mintegy másfél évvel ezen nyilatkozat után a napokban, konkrétan március 27-én végre tinta került az első 15 hajó beszerzéséről szóló szerződésre. A szerződéssel kapcsolatosan egyetlen dolog, ami biztos, miszerint a nagy sebességű hajókat a francia Couach fogja szállítani, mely az exkluzív yacht üzletága mellett nem idegen a nagy sebességű, kis(ebb) méretű járőrhajók gyártásában sem. A 11 és 32 méter méret között szóródó, Plascoa név alatt futó járőrhajókból ezidáig több mint 150 darabot értékesítettek Franciaországban, illetve világszerte, számos feladatkörben, így nyugodtan kijelenthető, hogy India nem tett rossz lóra.
Sajnálatos módon hivatalos megerősítés nincs a csomag pontos részleteiről, – konkrét típus, további hajókra opció van-e, stb. – hovatovább az áráról sem, ám egyes források akár az 500 millió Dollár körüli összeg elérését sem tartják lehetetlennek.
A Sagar Prahari Bal felállítása mellett tervben van a Parti Őrség arzenáljának és embererejének megduplázása is, ami bölcs döntésnek tűnik, hiszen a hatalmas indiai partvonalra kissé soványka parti őrség jut: a cirka 2 millió km2 vízfelület és ~ 7 500 km hosszúságú tengerpart őrzésére az összes típust beleszámítva mintegy 70 hajó, 21 helikopter és 24 kisebb méretű merevszárnyas járőrgép (Dornier Do 228) jut. Ráadásul az egyik nagyméretű járőrhajó a közelmúltban ellenőrizni ment Mumbai kikötőjének fenekét…