A 2008 novemberi Mumbai terrortámadás után India ugyebár bejelentette, hogy az ilyesmi jövőbeni elkerülését megsegítendő a Parti őrség és a Haditengerészet feladatának megkönnyítése érdekében a Haditengerészet szárnyai alatt egy új, direkt a sekély part menti vizeken történő járőrözést végző szervezet, a Sagar Prahari Bal (~Tengeri Járőrerő) létrehozását. A teljes feltöltöttsége elérésekor majd 1 000 fős erőnek 80 nagy sebességű járőrhajó beszerzését ígérték.
Mintegy másfél évvel ezen nyilatkozat után a napokban, konkrétan március 27-én végre tinta került az első 15 hajó beszerzéséről szóló szerződésre. A szerződéssel kapcsolatosan egyetlen dolog, ami biztos, miszerint a nagy sebességű hajókat a francia Couach fogja szállítani, mely az exkluzív yacht üzletága mellett nem idegen a nagy sebességű, kis(ebb) méretű járőrhajók gyártásában sem. A 11 és 32 méter méret között szóródó, Plascoa név alatt futó járőrhajókból ezidáig több mint 150 darabot értékesítettek Franciaországban, illetve világszerte, számos feladatkörben, így nyugodtan kijelenthető, hogy India nem tett rossz lóra.
Sajnálatos módon hivatalos megerősítés nincs a csomag pontos részleteiről, – konkrét típus, további hajókra opció van-e, stb. – hovatovább az áráról sem, ám egyes források akár az 500 millió Dollár körüli összeg elérését sem tartják lehetetlennek.
A Sagar Prahari Bal felállítása mellett tervben van a Parti Őrség arzenáljának és embererejének megduplázása is, ami bölcs döntésnek tűnik, hiszen a hatalmas indiai partvonalra kissé soványka parti őrség jut: a cirka 2 millió km2 vízfelület és ~ 7 500 km hosszúságú tengerpart őrzésére az összes típust beleszámítva mintegy 70 hajó, 21 helikopter és 24 kisebb méretű merevszárnyas járőrgép (Dornier Do 228) jut. Ráadásul az egyik nagyméretű járőrhajó a közelmúltban ellenőrizni ment Mumbai kikötőjének fenekét…
Nem közvetlenül ide tartozik de érdekes:
http://www.hirtv.hu/kulfold/?article_hid=315443
Ez a hajócska inkább látszik tényleg luxusjachtnak……
Ez hihetetlen! Honnan van ezeknek a fiúknak ennyi pénzük vasra?
Engem inkább az nyűgöz le, hogy az ilyen hajók több tíz- vagy százmillió dollárnyi áruval rohangálnak. Nem éri meg a gazdának pár tízezerért bérelni mellé fegyveres kíséretet?
Vicc…
http://lemil.blog.hu/2008/11/18/kalozok_ideje_2
Az végében ott a lényeg.
Mindaddig, amíg a világkereskedelem volumenének 80 (más források szerint 90) százaléka tengeri úton bonyolódik, amíg egy év alatt 70 ezer kereskedelmi hajó szeli át a vizeket, s amíg a világóceán 99 százalékán ötszáz mérföldes körön belül nincs egyetlen katonai vagy rendészeti jármű sem, a kalózoknak könnyű dolguk van: csak a zsákmánnyal kell szembenézniük. Mondjuk ki: úgy érezhetik magukat, mint mackó a puszedligyárban. És még éjjeliőr sincs, csak a csábító édességhegyek.