Sikeresen befejeződött a brit Trafalgar-osztály legifjabb egységének, az HMS Triumph-nak (S93) a felújítása. Az élettartam felénél elvégezendő munkálatok kiemelt eleme a reaktor hasadóanyaggal történő újratöltése volt.
Osztálya utolsó egységeként 1991. február 16-án vízre bocsátott, majd 1991 október 2-án hadrendbe állított HMS Triumph Devonport-ban végrehajtott felújításával befejeződött az összes, még hadrendben álló Trafalgar-osztályú SSN (nukleáris meghajtású támadó tengeralattjáró) felújítása.
A Triumph-on elvégzett cirka 5 éves felújítási munkálatok során, – melyek egyébként a Vanguard-osztályú SSBN, az HMS Victorious (S29) felújítása miatt némiképp elhúzódtak – 2,75 millió munkaóra keretében egy 30 000 tételes listát morzsoltak fel a hajógyári munkások, míg a hajó közel 75 000 elemét, berendezési tárgyát javították, cserélték. A modernizációs csomag részeként, a rendszeresítés előtt álló Astute-osztályú SSN-eketől eltekintve az HMS Triumph a flotta egyik legpotensebb tengeralattjárójává avanzsált.
A felújítási munkálatokkal párhuzamosan zajlott a legénység képzése, melynek során a tengerészek több ezer órát töltöttek szimulátorokban, felkészülve a felújítások utáni 3 hónapos teszt útra. A felújítás utáni kötelezőtengeri tesztek végrehajtása után, az HMS Triumph még jó 12 évig szolgálhatja Anglia érdekeit.
A 7 egységből álló Trafalgar-osztály – amit az amerikai Los Angeles-osztállyal szokták párba állítani – fegyverzetét az 5 db 533 mm-es torpedóvetőcsőből indítható Spearfish torpedók, Harpoon és Tomahawk robotrepülők alkotják.
Érdekes a tengó oldalán a sok lapból álló burkolat :)
Ja, és még érdekesebb néhány lap hiánya:D
szar volt a csemperagasztó…. :D
Nem egyedi a jelenség, az orosz tengókról készült képeken is látszanak ilyen gumipanel hiányok.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Submarine_Oscar_class.jpg
Szerintem a hézagok itt is elhagyott darabok.