|

Mégsem lesz Boeing-Lockheed bombázó

A Boeing részéről tegnap hivatalosan megerősítették, hogy felfüggesztették a megállapodást az “ősi riválissal”, a Lockheed Martinnal, melynek értelmében a két cég közösen fejlesztette volna a következő generációs, amerikai bombázót.

“A partnerségi egyezményt jegeltük, miután kezdenek konkretizálódni a kormány tervei az újgenerációs bombázót illetően.” – nyilatkozta tegnap az újságíróknak telefonon Darryl Davis, a Boeing Phantom Works részlegének vezére, amikor a “Phantom Ray” csökkentett észlelhetőségű, pilóta nélküli repülőgépről kérdezték.

Egy koncepció (Forrás)

Jelenleg úgy tűnik, hogy három nagy haditechnikai vállalat (a Boeing, a Lockheed Martin és Northrop Grumman) versenye bontakozik majd ki az újgenerációs bombázó fejlesztést illetően (is).

“Nem vagyok benne biztos, hogy ez a közös munka valaha is folytatódni fog. Jelen pillanatban még nyitott a kérdés, hogy mit fogunk csinálni.” – folytatta Davis. “Manapság a kormányzat több versenyt akar a közbeszerzéseknél és nem kevesebbet.”

A Lockheed és a Boeing azonban ezzel az egyezséggel kiteregette a másik előtt a lapjait, hiszen megosztották egymással a korábban szerzett tapasztalatokat és új technológiákat. Ha az egyezség nem folytatódik (márpedig erre nagyon nagy az esély), akkor hatalmas öngól is lehet az esetből.

Tavaly Robert Gates védelmi miniszter kijelentette, hogy határozatlan idejű minisztériumi vizsgálat folyik azon kérdés körül, hogy egyáltalán szükség van-e új bombázóra. Jelen pillanatban még nem tudni, hogy mikor indítják újra a programot, azt meg végképp nem, hogy mely cég(ek) számlájára utal át a kormány 200 millió dollárt, hogy készítsenek részletes tanulmányt.

Davis kitért arra is, hogy a Phantom Ray egy szükséges lépcsőfok ahhoz, hogy fenntartsák jártasságukat az új technológiákat illetően, melyek jó alapot biztosítanak egy újgenerációs pilóta nélküli repülőgép kifejlesztéséhez, mely “viszonylag nagy” hatótávval rendelkezik, képes áthatolni a légvédelmen, megsemmisíteni a kijelölt cél(oka)t, közben elektronikus felderítést és ellentevékenységet végezni, valamint szükség esetén önállóan képes légi üzemanyag-felvételre.

A Phantom Ray gurulópróbáit júliusra tervezik, levegőbe valószínűleg decemberben emelkedhet először a californiai Edwards Bázisrepülőtérről.

21 hozzászólás “Mégsem lesz Boeing-Lockheed bombázó”

  1. A B-2 drágaságe egyébként relatív fogalom. Nem a gép darabárával volt a gond. A fejlesztési költséggel számolva drága a gép. 20 gép megépítésért költöttek el sok milliárdot. Aztán a fejlesztési költségnél kevesebből gyártottak 20-at. Lásd F-22. A gép darabára valahol 130-140 millió. Ez alig 30-35%-kal több, mint a Rafale vagy EF-2000 ára egyes tendereken… A fejlesztési költséggel számolva a gép ára viszont 240 milla táján van.

    Ha az eredeti 160 gépet, vagy csak 80-at gyárottak volna, akkor a gép árában a teljes programköltségre vetítve nem lenne semmi kirívó a képességek tekintetében.

  2. Molni!

    Elméletileg igazad van,de a végeredmény számít !
    Túl sok a HA.
    HA a EF-2000 többet rendeltek volna…….. akkor ….
    Persze jó ,hogy rávilágítottál arra ,hogy lehetett volna gazdaságosabb is.

  3. > Mégsem lesz Boeing-Lockheed bombázó

    Hát az tuti, mivel a protogép tegnap lezuhant a tótoknál és most a fél seregük őrt áll a lyuk körül Beretke község határában…

    Ehhez képest a hipnotikusan kék Bulava az snafu! Akkorát szólt a hiperszónikus bumm, hogy a Szegedtől a lengyelekig látni lehetett a lökéshullámot. Az erős felvillanástól leégtek a webkamerák és a Hubble űrtávcső is túlexponálta az ősrobbanást, pedig a Földtől éppen elfelé nézett a csöve!

    Most meg folyik a kenegetés, hogy LM és a Bo nem tudnak megegyezni a projektről, ezért nem épül (újabb) példány – a szemtanúk pedig mocsárgázzal töltött meteorológiai léggömbnek álcázott UFO-t láttak.

    Közben az Agyarok Íjai szervezet felvidéki igazmagyarok segítségével papírmaséra cserélte és ellopta a géproncsot a tótok orra elől, mert böszmeölő sugárfegyvert akarnak készíteni belőle. Éppen az 51-es úton haladnak a zsákmánnyal a titkos Rosseb légibázis felé, de egy pornószínészekből lett FBI-ügynök páros már a nyomukban van! (Azt viszont nem sejtik, hogy Stirlitz is ott lapul a kocsiban, pótkeréknek álcázta magát.)

    A két lezuhant jenki pilóta állítólag egy présházban húzta meg magát a mi oldalunkon, de úgy berúgtak a sikeres katapultálás örömére benyakalt tokajitól, hogy nem tudták bekapcsolni a segílykérő rádiót, így nem kapnak pínzt az önkormányzattól buszjegyre, hogy felmínjenek Pestre, menekült-státuszt kérni… (Jó is, hogy nem szálltak fel a buszra, mert olyan kéken világítanak a sugárzástól, mint egy Avatar-szereplő, a frászt hoznák az utasokra!)

  4. Tacsk0!

    A star wars 2. részéből jut eszembe egy rész!

    obi és anakim együtt ,csávó odalép.
    Akartok halálpálcát?

    Menj haza és gondold át az életedet!

    Most ez éltem át veled kapcsolatban!!

  5. Ha szubszonikus ember vezettét akarnak én se értem mért nem porolják le a B2 terveit. „Nagyítanak/kicsinyítenek” rajta egy kicsit „oszt kész.” :DDD

    ha meg UAV irányba akarnak elmenni ott az X45 vonal. Felszáll megadott célpontokat lebombázza (strat bombázó) aztán hazajön. UAV ember nem ül enne ocsó lelövik az se baj.

    molni: b1b ből 100at vettek annak volt így darabára 290m$ mostani áron 350m$ innen a B2 100as rendelés esetén aligha lett volna 140misi, inkább 440m$.
    100darab ára innen már 44b$. (csendben megjegyzem éves szinten amik 700b$ költenek a hadseregükre, az 44b$ nem egy kigazdálkodhatatlan összeg.)

  6. Ha szubszonikus ember vezettét akarnak én se értem mért nem porolják le a B2 terveit. „Nagyítanak/kicsinyítenek” rajta egy kicsit „oszt kész.” :DDD

    ha meg UAV irányba akarnak elmenni ott az X45 vonal. Felszáll megadott célpontokat lebombázza (strat bombázó) aztán hazajön. UAV ember nem ül enne ocsó lelövik az se baj.

    molni: b1b ből 100at vettek annak volt így darabára 290m$ mostani áron 350m$ innen a B2 100as rendelés esetén aligha lenne 140misi, inkább 440m$.
    100darab ára innen már 44b$. (csendben megjegyzem éves szinten amik 700b$ költenek a hadseregükre, az a 44b$ nem egy kigazdálkodhatatlan összeg.)

  7. > ha meg UAV irányba akarnak elmenni ott az X45 vonal. Felszáll megadott célpontokat lebombázza (strat bombázó) aztán hazajön. UAV ember nem ül enne ocsó lelövik az se baj.

    X-45 felszáll, orosz / kínai hacker reptében átneveli, újonnan megadott célpontokat lebombázza, kicsit nagy a baj…

    (Ha reptében nem lehet átirányítani, az manapság nem oké pol-korrektségileg, mert esetleg elküldik és menet közben derül, ki, hogy jihád-kiképző helyett mégis óvoda a célpont és pont a CNN-stáb szállása mellett van. Ha meg át lehet irányítani menet közben, akkor hackereknek hawaii.)

    Kell a texasi birka a pilótafülkébe, mert a PC nem hazafias!

  8. X-45 felszáll, orosz / kínai hacker reptében átneveli, újonnan megadott célpontokat lebombázza, kicsit nagy a baj…

    Jah, persze. Az asztali PC-n olyan kódolás van, hogy a világ összes mai számítógépével egyszerre nem fejtenéd meg a kódot x ideig. És akkor még az irányított rádiózásról szó sem volt.

    Egy nyamvad realt-time beszédtitkosító törése is a gyakorlatilag megoldhatatlan szint ma igazán…

  9. Inkább köszönjük meg Tacskónak, hogy egy kis szint visz a fórumba!
    Kezdetek óta passziv olvasója vagyok a Htka-nak.
    És nagyon birom Tacsit! És bármilyen fura, a sok hülyesége közt, sokszor keményen elgondolkodtató dolgok vannak!
    Szóval : Hajrá Tacskó!!!!!

  10. Tényleg figyelnetek kellett volna: év vége, év eleje felé akkora kínai hacker-támadás volt az USA-ban, hogy a fénykábel beleremegett. A Google levelező rendszerében kínai emigránsok üzeneteit akarták lenyúlni, ez volt a látszat – de közben 30 vagy 100 USA csúcstechnológiás céget is feltörtek és forráskódot, tervrajzokat vittek el.

    Aurora néven fut az incidens, lehet, hogy a híres nem létező (?) hiper-csodagépből is vittek némi bitet a hackerek, mert a Northropnál is jártak. Igazi pánik van Fehér Ház – Pentagon – NSA vonalon, pedig lehet, hogy ezek csak „hazafias kínai önkéntesek” voltak, maximum nemhivatalos pekingi támogatással. Akkor milyen lehet az igazi sárga kiberhadsereg, na meg a ruszkik még ennél is jobbak szakmailag?

    Ha a földi rendszerbe be tudnak törni, az UAV gépet akárhová küldhetik, amíg a keró tart.

  11. Nem tudom,hogy igaz e amit ír tacsi,vagy nem igaz. De ha igaz. Akkor mi a fasznak kötnek rá internetre olyan gépeket amiken katonai titkok vannak??? Idáig nem terjed el az ész meg a milliárd dolláros költségvetés? Ha egy gép nincs az interneten,se wifi,se kábeles módon akkor szerintem a legjobb kezű hacker se tudja feltörni.Persze,lehet,hogy az a gép nincs is rajta,csak mondjuk a belső intraneten van rajta,abba meg lehet,hogy egy másik gépen keresztül ami netre is van kötve,esetleg be tud jutni nem tudom.