|

Újabb indiai baleset – ezúttal egy MiG-21-esen volt a sor

3 nappal a keddi indiai MiG-27 katasztrófát követően pénteken újabb gépét vesztette el az Indiai Légierő, ám ezúttal a pilótának sikerült katapultálnia, túlélve a nem sokkal a felszállás után bekövetkező balesetet.

A balesetre tehát nem sokkal a felszállás után, India észak-keleti régiójában fekvő Nyugat-Bengáliában került sor. A kedden elvesztett MiG-27-hez hasonlóan a szóban forgó MiG-21-est is egy elvileg tapasztalattal rendelkező pilóta – egy meg nem nevezett század parancsnoka, bizonyos Rahul Tiwari – repülte, akinek kedden szerencsétlenül társával ellentétben sikerült katapultálnia. A baleset oka egyelőre nem ismert.

A nagyjából délután 3 óra magasságában történt balesetet követően nem sokkal a pilótáért megérkezett a helikopter, ami orvosi kivizsgálásra kórházba szállította.

A szörnyűséges baleseti mutatókkal bíró és sokat sejtetően a nem túl hízelgő „repülő koporsó” névvel illetett indiai MiG-21-esek nagy részének kivonását tavaly nyáron rendelte el az Indiai Légierő vezetése: 2012-ig az 1996-ban Bison változatra modernizált 125 – illetve már csak 124 gép – kivételével az összes Fishbed, azaz az állomány cirka 60%-a megy a levesbe és lesz a tervek szerint helyettesítve a még nem teljesen problémamentes, hazai fejlesztésű Tejas-szal. A MiG-21 Bison pedig még nagyjából 2025-ig hadrendben lesz tartva Indiában.

MiG-21 Bison

Az IAF egyik modernizált MiG-21-ese ,

Az indiai védelmi miniszter, AK Antony nyilatkozata szerint az elmúlt két évtizedben, pontosabban 1989. áprilisa és 2009. novembere között az IAF 265 MiG-21-esét vesztette el balesetekben, melyek 96 pilóta és 44 civil életét követelték.

14 hozzászólás “Újabb indiai baleset – ezúttal egy MiG-21-esen volt a sor”

  1. Azért olyan mértékben nem fogynak. Az IAF kiképzési téren tényleg bír hiányosággokkal, de azért a MiG-21 „kiválósága” is ludas. Érdkes módon a szintén egyhajtóműves M2k nem potyog le, ahogy a Szu-30 sem pilótahiba miatt esett le emlékeim szerint.

  2. Másik India légierőt nem értem mért fél a pakik légierőt darabszámban és minőségben is felettük vannak.
    2025-re 5.g gépük is hadrendbe áll legkésőbb. Azzal oszt lehet a határon villogni.
    Még kín felé is. Másik Szu-35-is megvehetik a gyártási jogát és tervét.

    Azzal megint leválthatnak egy pár ma hadrendbe álló gépet.
    Mig-29 pl.