3 nappal a keddi indiai MiG-27 katasztrófát követően pénteken újabb gépét vesztette el az Indiai Légierő, ám ezúttal a pilótának sikerült katapultálnia, túlélve a nem sokkal a felszállás után bekövetkező balesetet.
A balesetre tehát nem sokkal a felszállás után, India észak-keleti régiójában fekvő Nyugat-Bengáliában került sor. A kedden elvesztett MiG-27-hez hasonlóan a szóban forgó MiG-21-est is egy elvileg tapasztalattal rendelkező pilóta – egy meg nem nevezett század parancsnoka, bizonyos Rahul Tiwari – repülte, akinek kedden szerencsétlenül társával ellentétben sikerült katapultálnia. A baleset oka egyelőre nem ismert.
A nagyjából délután 3 óra magasságában történt balesetet követően nem sokkal a pilótáért megérkezett a helikopter, ami orvosi kivizsgálásra kórházba szállította.
A szörnyűséges baleseti mutatókkal bíró és sokat sejtetően a nem túl hízelgő „repülő koporsó” névvel illetett indiai MiG-21-esek nagy részének kivonását tavaly nyáron rendelte el az Indiai Légierő vezetése: 2012-ig az 1996-ban Bison változatra modernizált 125 – illetve már csak 124 gép – kivételével az összes Fishbed, azaz az állomány cirka 60%-a megy a levesbe és lesz a tervek szerint helyettesítve a még nem teljesen problémamentes, hazai fejlesztésű Tejas-szal. A MiG-21 Bison pedig még nagyjából 2025-ig hadrendben lesz tartva Indiában.
Az indiai védelmi miniszter, AK Antony nyilatkozata szerint az elmúlt két évtizedben, pontosabban 1989. áprilisa és 2009. novembere között az IAF 265 MiG-21-esét vesztette el balesetekben, melyek 96 pilóta és 44 civil életét követelték.
„….balesetet követően nem sokkal a pilótáért megérkezett a helikopter, ami orvosi kivizsgálásra kórházba szállította.”
azon csodálkozok, hogy a helikopte nem zuhant le
„265 MiG-21-esét vesztette el balesetekben….”
ez annyi, hogy else hsizem… :DDD
Ilyen ütemben 2025-ig elég nehéz lesz kihúzni …
Évente csak 21-esből több mint tíz perecelt le átlagba…! Durva..! …és ez csak egy típus!
Indiai fiataloknak pályaválasztáskor a baleseti kivizsgáló szakmát tudom ajánlani. Ottni viszonlyatban biztos meló! :-))
Komolyan Indiának mennyi gépe van?
Kezd olyan érzésen lenni hogy szegény pakisztániaknak egy háborúban előbb fogyna el a rakétája mint hogy az India légi eszközök zömét letudnák lőni.
Mig-21 leváltására vegyenek Gripent.
Nem drága de remek gép. Valamint harcértéke is lenne:D
Hát ezek az indiaiak nem semmik. Nem azt mondom hogy a MiG-21-es a legjobb baleseti statisztikával rendelkező repülő, de azért ez már nagyon durva. Szerintem gépek helyett műszaki személyzetet kéne venniük valahonnan….
A gépek nagy része pilótahiba miatt zuhan le.
Ha azt nézzük, hogy a nálunk 75! darab MiG-21 zuhant le……
Azért azt sem mindegy,hogy F-13, PF, MF vagy bisz. A repórára vetített infó lenne az igazán jó mutató, de erről nincs infóm.
Ha így folytatják, a típus váltás idején nem lesz mint kivonni, mert elfogynak balesetben…
Azért az nagy kérdés, hogy a nyugati gépek is ilyen mértékben fognak „fogyni”?
Ha fele ennyire fogynak is minden éveben lenne pár darabot újra gyártani.
Ezzel egy gyártó sort évekre boldoggá tennének.
Azért olyan mértékben nem fogynak. Az IAF kiképzési téren tényleg bír hiányosággokkal, de azért a MiG-21 „kiválósága” is ludas. Érdkes módon a szintén egyhajtóműves M2k nem potyog le, ahogy a Szu-30 sem pilótahiba miatt esett le emlékeim szerint.
Másik India légierőt nem értem mért fél a pakik légierőt darabszámban és minőségben is felettük vannak.
2025-re 5.g gépük is hadrendbe áll legkésőbb. Azzal oszt lehet a határon villogni.
Még kín felé is. Másik Szu-35-is megvehetik a gyártási jogát és tervét.
Azzal megint leválthatnak egy pár ma hadrendbe álló gépet.
Mig-29 pl.