Az Egyesült Államok Különleges Hadmûveleti Parancsnoksága már egy ideje szeretné leváltani a Navy SEAL 70-es évek közepéről származó Swimmer Delivery Vehicles (SDVs) szállítójárműveit egy nagyobb, mini tengeralattjáróval, amiben száraz körülmények között utazhatnának a különleges alakulat tagjai.
A SEAL csapatok az SDV-t arra használják, hogy meggyorsítsák a víz alatti haladásukat. Ezen víz alatt használatos járgányok – melynek jelenleg kizárólag a Mark 8 Mod 1-es változata áll rendszerben – azonban nem zártak, nem teszik lehetővé 4 utasuk számára hogy száraz térben tartózkodjanak az akció lényegi részének megkezdéséig.
Márpedig ez gond, illetve gond lehet ha hideg vízben kell esetleg hosszabb ideig hajókázni. A hideg víz ugyanis még a legedzettebb katonából is gyorsan kiszívja az energiát.

Egy SDV indításának folyamata a hordozó tengeralattjáróról valahol az Atlanti-ócán felszíne alatt, 2005-ben ,
Egy, az SDV-nél nagyobb méretű, zárt mini tengeralattjáró bevezetése az elmúlt években folyamatban volt ugyan, ám az 1994-ben beindított fejlesztésű és 2003-tól tesztelés alatt állt Advanced Swimmer Delivery System (ASDS) nevet viselő rendszer prototípusát technikai és megbízhatósági problémák kísérték, nem sikerült elérni a kívánt teljesítményt. A kritizált rendszer sorsa végül azután pecsételődött meg, miután az akkumulátorcsoport néhány telepe kigyulladt.
A 2008 novemberi eset után úgy tűnik mégiscsak folyamatban vannak a dolgok ezen a téren is, hiszen a Különleges Hadmûveleti Parancsnokságaa nemrég jelentette be, hogy a a következő hónap folyamán lízingelni készülnek egy virginiai cég, bizonyos Submergence Group S301 nevezetű, nemrég elkészült mini tengeralattjáróját.
A korai tesztjein 2009 nyarán átesett S301 képességeiről túl sokat nem tudni, de mindenesetre az biztos, hogy 8 fő szállítására képes, – 2 kormányos és 6 katona – ami lényegesen kevesebb az ASDS 2 kormányos + 16 katona képességénél.
Hovatovább felmerül a szállítás kérdése is, melyről hivatalosan semmilyen információ nem áll rendelkezésre. Annyi bizton kijelenthető, hogy az ASDS-hez hasonlóan az S301 sem fér be a SDV-hez tartozó Dry Dock Shelter nevezetű szállítódokkba, azonban állítólagosan a hordozó tengeralattjáró vésznyílására sem tud rádokkolni, így vélhetően felszíni hajó szállíthatná, ha esetleg rendszeresítésre kerülne. Ezen rendelkezésre álló információk alapján valószínűsíthető, hogy a US Navy SSN-jei és az SSGN-re átalakított Ohio-kon továbbra is az SDV lesz megtalálható még egy ideig.

A SEAL SDV elhelyezése az elárasztható dokkjába ,