|

Ismét repült a PAK-FA

A napokban olvasói oldalról felmerült, mi a helyzet a Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma – röviden PAK-FA – körül. Nos egyrészt ugye már tudni, hogy nem tartható a rendszeresítés megkezdése 2013-tól, másrészt a mai napon sor került a második repülésre is.

Az elsőnél 10 perccel hosszabb, azaz összesen 57 perces második repülésre, melyről nagyjából csak annyit tudni, hogy az első repüléshez hasonlóan az orosz távol-keleten fekvő Komszomolszk-on-Amur repülőtér körüli légtér adott helyszínt. Illetve néminemű új információ, hogy jó néhány Komszomolszk-on-Amur-i repülés után a gép a végső tesztekhez átköltözik majd a Moszkva közelében fekvő Zsukovszkij Légibázisra.

“Az orosz specialisták alaposan tanulmányozzák az amerikai F-22 Raptort, hogy összehasonlíthassuk a legújabb orosz vadászgéppel.” – hivatkozik a második repülés kapcsán egy, a gépnek “nagyon fényes jövőt” ígérő illetékesre a RIA Novoszty hírügynökség.

httpv://www.youtube.com/watch?v=MQrmXYVwcfw

Igen lelkes Russia Today híradás a Szuhoj T-50 / PAK-FA második repüléséről, az első repülés során készült videóanyaggal.

18 hozzászólás “Ismét repült a PAK-FA”

  1. Repülj csak! Akkor igazán vadászgép a vadászgép, ha a levegőt hasítja, felségjeltől függetlenül!
    Ha 2015 az orosz rendszeresítés, akkor vajon mikor kerül sorra az Indida-i fél…….?
    Pláne, hogy nekik kétüléses madár kell!
    Egy ideig biztos a Raptor fölénye! Egy ideig..

  2. Innentől jönnek a nagyon titkos apró fejlesztések amik kívülről nem fognak látszani.

    Tényleg csinálhatnak az oroszok O.szériát amit később modernizálnak a 1 vagy 2 széria szintjére. Ezzel meggyorsítva a darab gyártást.

  3. @hegyaljaihun

    Ezer órás nagyságrendben kell nyúzni a gépetket – tehát több is kellene, nem cska egy, mert láthatólag ezzel a tempóban évi párszáz órát is alig tudnak repülni vele – hogy minden repülési helyzetben leteszteljék és lássák a gép igénybevételét is a legkirtikusabb pontokon. Addig semmi értelme semmiféle gyártásról beszénli, amíg alapvető adatok nincsenek meg.

    Továbbá azt se feledd, hogy az YF-22 géphez képest az F-22A 70%-ban át lett tervezve. Pedig ott nagyobb tapasztalat volt, de így tartották érdemesnek arra, hogy gyártsák. Még külsőleg is szemmel láthatóan változott a gép. Ezek után, aki 2015-ös rendszerbe állásról beszél, az végtelenűl naív és hurráoptimista álmodozó. Szerintem semmiféle realitása nincs. Az indiai Szu-30MKI gépekkel többet szöszmötöltek ennél, holott az egy unalomig ismert gép n+1-ciifrázása. Az is említve volt már, hogy a géphez igazából nincs fegyverzet. Akkor hova akarod gyártani? Kell egy újabb szuperszónikus sportrepülő? :)

    Ma már nem a ’60-as éveket végét írjuk, hogy 10-20 darabos előszériákat gyártson az ember. Túl drágák a gépek és semmi értelme olyan gépeket gyártni, amikből nem lesz harci gép soha. Az oroszoknak meg aztán főleg drága lenne ez.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.