|

Ismét repült a PAK-FA

A napokban olvasói oldalról felmerült, mi a helyzet a Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma – röviden PAK-FA – körül. Nos egyrészt ugye már tudni, hogy nem tartható a rendszeresítés megkezdése 2013-tól, másrészt a mai napon sor került a második repülésre is.

Az elsőnél 10 perccel hosszabb, azaz összesen 57 perces második repülésre, melyről nagyjából csak annyit tudni, hogy az első repüléshez hasonlóan az orosz távol-keleten fekvő Komszomolszk-on-Amur repülőtér körüli légtér adott helyszínt. Illetve néminemű új információ, hogy jó néhány Komszomolszk-on-Amur-i repülés után a gép a végső tesztekhez átköltözik majd a Moszkva közelében fekvő Zsukovszkij Légibázisra.

„Az orosz specialisták alaposan tanulmányozzák az amerikai F-22 Raptort, hogy összehasonlíthassuk a legújabb orosz vadászgéppel.” – hivatkozik a második repülés kapcsán egy, a gépnek „nagyon fényes jövőt” ígérő illetékesre a RIA Novoszty hírügynökség.

httpv://www.youtube.com/watch?v=MQrmXYVwcfw

Igen lelkes Russia Today híradás a Szuhoj T-50 / PAK-FA második repüléséről, az első repülés során készült videóanyaggal.

18 hozzászólás “Ismét repült a PAK-FA”

  1. Repülj csak! Akkor igazán vadászgép a vadászgép, ha a levegőt hasítja, felségjeltől függetlenül!
    Ha 2015 az orosz rendszeresítés, akkor vajon mikor kerül sorra az Indida-i fél…….?
    Pláne, hogy nekik kétüléses madár kell!
    Egy ideig biztos a Raptor fölénye! Egy ideig..

  2. Innentől jönnek a nagyon titkos apró fejlesztések amik kívülről nem fognak látszani.

    Tényleg csinálhatnak az oroszok O.szériát amit később modernizálnak a 1 vagy 2 széria szintjére. Ezzel meggyorsítva a darab gyártást.

  3. @hegyaljaihun

    Ezer órás nagyságrendben kell nyúzni a gépetket – tehát több is kellene, nem cska egy, mert láthatólag ezzel a tempóban évi párszáz órát is alig tudnak repülni vele – hogy minden repülési helyzetben leteszteljék és lássák a gép igénybevételét is a legkirtikusabb pontokon. Addig semmi értelme semmiféle gyártásról beszénli, amíg alapvető adatok nincsenek meg.

    Továbbá azt se feledd, hogy az YF-22 géphez képest az F-22A 70%-ban át lett tervezve. Pedig ott nagyobb tapasztalat volt, de így tartották érdemesnek arra, hogy gyártsák. Még külsőleg is szemmel láthatóan változott a gép. Ezek után, aki 2015-ös rendszerbe állásról beszél, az végtelenűl naív és hurráoptimista álmodozó. Szerintem semmiféle realitása nincs. Az indiai Szu-30MKI gépekkel többet szöszmötöltek ennél, holott az egy unalomig ismert gép n+1-ciifrázása. Az is említve volt már, hogy a géphez igazából nincs fegyverzet. Akkor hova akarod gyártani? Kell egy újabb szuperszónikus sportrepülő? :)

    Ma már nem a ’60-as éveket végét írjuk, hogy 10-20 darabos előszériákat gyártson az ember. Túl drágák a gépek és semmi értelme olyan gépeket gyártni, amikből nem lesz harci gép soha. Az oroszoknak meg aztán főleg drága lenne ez.