A napokban olvasói oldalról felmerült, mi a helyzet a Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma – röviden PAK-FA – körül. Nos egyrészt ugye már tudni, hogy nem tartható a rendszeresítés megkezdése 2013-tól, másrészt a mai napon sor került a második repülésre is.
Az elsőnél 10 perccel hosszabb, azaz összesen 57 perces második repülésre, melyről nagyjából csak annyit tudni, hogy az első repüléshez hasonlóan az orosz távol-keleten fekvő Komszomolszk-on-Amur repülőtér körüli légtér adott helyszínt. Illetve néminemű új információ, hogy jó néhány Komszomolszk-on-Amur-i repülés után a gép a végső tesztekhez átköltözik majd a Moszkva közelében fekvő Zsukovszkij Légibázisra.
„Az orosz specialisták alaposan tanulmányozzák az amerikai F-22 Raptort, hogy összehasonlíthassuk a legújabb orosz vadászgéppel.” – hivatkozik a második repülés kapcsán egy, a gépnek „nagyon fényes jövőt” ígérő illetékesre a RIA Novoszty hírügynökség.
Igen lelkes Russia Today híradás a Szuhoj T-50 / PAK-FA második repüléséről, az első repülés során készült videóanyaggal.
Repülj csak! Akkor igazán vadászgép a vadászgép, ha a levegőt hasítja, felségjeltől függetlenül!
Ha 2015 az orosz rendszeresítés, akkor vajon mikor kerül sorra az Indida-i fél…….?
Pláne, hogy nekik kétüléses madár kell!
Egy ideig biztos a Raptor fölénye! Egy ideig..
Kár, hogy ezek a felvételek még az első repülésről készültek.
Kimaradt, hogy a 2. repülése 57 perces volt
Miért volt ez a nagy szünet?
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de szerintem annyi már megállapítható az első repülésekből, hogy hihetetlen királyul néz ki, különösen a többi 5. generációshoz képest!
Ahogy olvastam, már le lett festve a madárka. Kíváncsi lettem volna a festésére,sajnálom,hogy nem mutatták sehol a repülést.
Innentől jönnek a nagyon titkos apró fejlesztések amik kívülről nem fognak látszani.
Tényleg csinálhatnak az oroszok O.szériát amit később modernizálnak a 1 vagy 2 széria szintjére. Ezzel meggyorsítva a darab gyártást.
@hegyaljaihun
Ezer órás nagyságrendben kell nyúzni a gépetket – tehát több is kellene, nem cska egy, mert láthatólag ezzel a tempóban évi párszáz órát is alig tudnak repülni vele – hogy minden repülési helyzetben leteszteljék és lássák a gép igénybevételét is a legkirtikusabb pontokon. Addig semmi értelme semmiféle gyártásról beszénli, amíg alapvető adatok nincsenek meg.
Továbbá azt se feledd, hogy az YF-22 géphez képest az F-22A 70%-ban át lett tervezve. Pedig ott nagyobb tapasztalat volt, de így tartották érdemesnek arra, hogy gyártsák. Még külsőleg is szemmel láthatóan változott a gép. Ezek után, aki 2015-ös rendszerbe állásról beszél, az végtelenűl naív és hurráoptimista álmodozó. Szerintem semmiféle realitása nincs. Az indiai Szu-30MKI gépekkel többet szöszmötöltek ennél, holott az egy unalomig ismert gép n+1-ciifrázása. Az is említve volt már, hogy a géphez igazából nincs fegyverzet. Akkor hova akarod gyártani? Kell egy újabb szuperszónikus sportrepülő? :)
Ma már nem a ’60-as éveket végét írjuk, hogy 10-20 darabos előszériákat gyártson az ember. Túl drágák a gépek és semmi értelme olyan gépeket gyártni, amikből nem lesz harci gép soha. Az oroszoknak meg aztán főleg drága lenne ez.
Két cikk.
http://www.ausairpower.net/APA-2010-01.html
http://www.ausairpower.net/APA-NOTAM-150210-1.html
Nálam max. arra voltak jók, hogy emeljék a vérnyomásomat, mert már ez elején olyanokat írtak le, hogy a hajam égnekállt…
Meg mellé egy kis érdekesség. :)
http://iaro.3dmax.hu/kep/5as.jpg
auspower mindig is írt erősen hajtépős dolgokat… evan.
http://www.militaryphotos.net/forums/attachment.php?attachmentid=110087&d=1266405744
Érdekes kép ez is:
http://img-fotki.yandex.ru/get/4008/soustov.74/0_3ba40_b97151f3_XL.jpg
Meg ez is:
http://img3.imageshack.us/img3/4819/pakfa1gray.jpg
photoshop mind a kettő! :)
Ja. Az első festett kép viszont nem.
Nem baj akkor is kb így kell kínéznie sztem, amikor le van festve :P
igen, a Főnixé az asszem gyári :)
http://en.rian.ru/images/15793/99/157939941.jpg
http://s006.radikal.ru/i215/1002/4f/d872e729d526.jpg
http://www.sg.hu/forumkepek/2010_02/pakfa0079.jpg
http://www.sg.hu/forumkepek/2010_02/PAK-FA_Sukhoy_S_Duct_p.jpg