|

Egy ideig nem repül az A400M

Egy ideig nem emelkedik el az anyaföldtől az A400M első prototípusa, mivel az MSN001 jelzésű példányon átalakítást hajtanak végre.

Az első A400M eddig öt repülést tudhat maga mögött, mindezt a sevillai összeszerelő-üzem területéről felszállva hajtotta végre a tesztrepüléseket. Repültek már a kitűzött maximális sebességgel is. Azonban most februárig pihenhet egy kicsit a gép, hiszen kezelésbe vették, ami miatt nem repülhet egy ideig.

A400M taxing

Nem kell nagy átalakításra gondolni, csupán felkészítik a gépet a „dogóhúzó”-tesztekre. Vannak típusok, melyeknél fékernyőt használnak, jelen esetben azonban fékező- és emelőrakéták kerülnek felszerelésre.
„Az ejtőernyők alternatívájaként néha használják a rakétákat a T-farkú gépek dugóhúzó-tesztjeinél. Képessé teszik a pilótákat a gép fenekének ‘visszatolására’, ha magasra emelné az orrát.”

A tesztberendezés-frissítés után a gép a franciaországi Toulouse-ba költözik, itt folytatja majd a repülési teszteket, később kiegészülve az MSN003 és 005 jelzésű példányokkal.
Hamarosan a levegőbe emelkedik a következő prototípus is, az MSN002. A rendszer-, hajtómű- és gurulópróbák után előreláthatólag márciusban kapaszkodik a levegőbe. Ez a példány és az MSN004 Spanyolországban (így eltérő időjárási körülmények közt) hajtja végre a rá szabott tesztprogramot.

6 hozzászólás “Egy ideig nem repül az A400M”

  1. Asszem C-141-nél is volt ilyen teszt. El lehet képzelni, hogy milyen ernyőket tettek erre a gépre, amik stabilitálják arra az esetre, ha nem lehet kivenni.

    Volt egy cikk az AS-ben az erőnys mentőrendszerkről pár éve.

  2. Molni, érdekelne az a cikk, nem tudnád pontosabban megmondani h melyikben?
    Csak 2005 óta gyűjtöm az AS összes számát, de nem emléxem ilyesmire.

    Viszont a januári számban a T-50-es típusismertetőjénél van egy kép a gép mentő-/fékernyő próbájáról.