|

Lezárult a vizsgálat a tavaly októberi F-16-baleset ügyében

Tavaly októberben több repesemény is történt az amerikai F-16-os flottával, ezek közül a legsúlyosabb halálos áldozatot is követelt. A vizsgálat mostanra zárult le.

Mint ismeretes, 2009. október 15-én helyi idő szerint 20:24-kor gyakorló repülés közben összeütközött két F-16CJ Fighting Falcon. Az esetre az Atlanti-óceán felett került sor. A gépek a dél-karolinai Shaw AFB-ről szálltak fel.

A bevetés végeztével visszaindultak a bázisra, ezt természetesen géppár alakzatban szándékozták megtenni. A vezérgépben Lee Bryant százados ült, akinek akkor 967 repült órája volt a típussal, és oktatói képesítéssel is rendelkezett. Kísérője Nicholas Giglio, egy nagyon fiatal százados volt, aki mindössze 126 órát töltött egyedül F-16-os pilótafülkéjében, az NVG éjjellátót pedig még ennél is kevesebbet, csupán 12 órát használta. Mindketten a 20. Vadászezred állományába tartoztak.

A 20. Vadászezred 55. századának egyik F-16 Block 50/52 gépe

A 20. Vadászezred 55. századának egyik F-16 Block 50/52 gépe járőrben ,

Giglio gépével behelyezkedett Bryant mögé, de rosszul számította ki a távolságot és a sebességet, ezért a pilótafülke először nekiütközött a vezér bal oldali vízszintes vezérsíkjának, majd a szárnynak is. A szárnnyal való ütközés során betörhetett a fülketető, Giglio pedig halálos ütést kapott, majd lezuhant. Bryant szerencsésen földet ért.

A vizsgálat megállapította, hogy Giglio gépének radarjával gondok lehettek, ez pedig megzavarhatta a tapasztalatlan századost, akinek ráadásul a beálló sötétség miatt az NVG-t is használnia kellett. Ennek ellenére a legnagyobb hibát ő vétette, mikor rosszul mérte fel a helyzetet.

3 hozzászólás “Lezárult a vizsgálat a tavaly októberi F-16-baleset ügyében”