A Boeing tegnapi bejelentése szerint az indiai védelmi minisztérium 10 darab C-17 Globemater III stratégiai szállítógépre kért ajánlatot levélben az amerikai mamutvállalattól.
Úgy tűnik újabb megrendelések érkezhetnek a Boeing szállítógépére, amely így még jobban kitolhatja a gyártósor bezárásának időpontját. Az Egyesült Arab Emírségek vásárlása után konkretizálódott az eddig csak hírekből körvonalazódó tény, miszerint India igényt tart a C-17-esre. Úgy tűnik az indiaiakat meggyőzte a típus Aero India 2009 kiállításon bemutatott demonstrációja.
„A Boeing örömmel konstatálta, hogy az indiai kormány érdeklődését fejezte ki termékünkkel kapcsolatban. Biztos vagyok, hogy szorosan együtt tudunk velük működni.” – nyilatkozta Vivek Lall, az amerkai cég ázsiai országért felelős vezetője.
„Meggyőződésünk, hogy a C-17-essel India ki tudja elégíteni a megnövekedett katonai és humanitárius szállítási feladatait.”
„Egyre több nemzet dönt úgy, hogy szállítógép-flottáját a C-17-essel modernizálja, mivel ez egy nagy megbízhatóságú, magas bevethetőségi mutatókkal rendelkező típus.” – mondta Tommy Dunehew. a Boeing GMS részlegének igazgatója.
„Egy elérhető gépet kívánunk fejlesztési kockázat nélkül. Továbbá büszkén jelenthetjük ki, hogy cégünk az utóbbi évtizedben a tervezett időpont előtt volt képes a megrendelt típusok leszállítására, melyeket nagy megelégedéssel használnak az üzemeletetők.”
A C-17 Globemater III taktikai és stratégiai teherszállító felszereléseket és a csapatokat, illetve a nemzetközi humanitárius segélyszállítmányt szállítani akár tábori körülményű, kis zord repülőterekről üzemelve. 170 000 fontnyi (~77 110 kg) terheléssel kevesebb mint 900 méteres pálya is elég neki. Jelenleg 212 C-17-es üzemelt világszerte, ebből 19 került exportra.