|

Jól kezdődött az év kalózéknál

A nemzetközi hajóhad kiépülésével, illetve a hajózási társaságok és a hajósok által foganatosított intézkedéseknek, taktikáknak köszönhetően bár erősen megcsappant a sikeres kalóztámadások száma, – hol vannak márt azok az idők, mikor hetente akár többször is írnunk kellett ilyesmiről – azért a szomáliai khmm úriembereknek csak sikerül időnként megfognia ezt-azt.

Az elmúlt pár nap mindenesetre ilyen volt a szomáliai partok mentén, hiszen december 28-a óta 4 hajó is zsákmányul esett.

Az angol zászló alatt hajózó és kémiai anyagot szállító tankhajó, az MV James Park még a tavalyi év utolsó napjainak egyikén járt pórul, ahogy aznap várt ilyen sors a panamai zászló alatt hajózó, görög MV Navios Apollon teherhajóra is. A floidia Tampa-ból Indiába tartó hajóra a Seychelle-szigetektől mintegy 200 tengeri mérföldnyire csaptak le.


Hobyo nagyobb térképen való megjelenítése

A 2010-es év vélhetően első rajtaütésének áldozata az MV James Park-hoz hasonlóan szintén egy tartályhajó, ám ezúttal szingapúri zászló alatt. A nagyrészt indonéz legénységgel hajózó MV Pramoni-t szintén az Ádeni-öbölben támadták meg a tengeri haramiák, január 1-nek reggelén.

Akik nem nyughattak és aznapra egy másik teherhajót, az angol zászló alatt haladó MV Asian Glory-t is bezsebelték. A teherhajó ekkor mintegy 600 tengeri mérföldnyire (~ 1 000 km) hajózott a szomáliai partoktól, cirka 900 tengeri mérföldnyire északra a Seychelle-szigetektől. A dél-koreai cég által üzemeltetett hajón szintúgy nem volt brit állampolgár.

Ha minden igaz jelenleg legalább 12 hajó és 263 fő van a szomáliai kalózok fogságában.

5 hozzászólás “Jól kezdődött az év kalózéknál”

  1. Fehér Tamás

    Úgy kalózok ezek mint én! Állítólag az egész üzletet Londonból, az Lloyds-tól irányítják kaftánosok – a kötélhágcsón felmászó néger félmajmok csak a végrehajtók, akik az átlag 3 millió dolláros váltságdíjból semmit sem látnak. A legfejlettebb műholdas cuccaikat meg nem a mogadisu-i bazárban vették, hanem valakitől kapták.

    A dolog értelme elég nyilvánvaló: ha nagyon megnehezül a tengeri szállítás, akkor vissza fog szorulni az outsourcing, vagyis, hogy ma már mindent Kínában gyártatnak és konténerekben hajózzák Európába, a Közel-Keletre.

    Láthatólag senkinek sem érdeke a kalózkodás visszaszorítása, pedig egy disznó egy piros repülőcsónakkal egy délután lerendezné őket…

  2. számold már össze FT hogy hány kínai hajót kötöttek el és mennyi megy át óránként az ádeni öblön sértetlenül?
    csepp a tengerben!
    És Darth Vader mikor fog közbe avatkozni? vagy a klingon flottára vár mert a köztársaságiak blokád alatt tartják a bolygót??

  3. Fehér Tamás

    Szomáliában máris 400%-al javult az új évben a motorizáció, mivel épp sikerült szert tenniük egy 2500 autót szállító dél-koreai hajóra…

    Kezd nevetségessé válni, hogy azért nem küzdenek a kalózok ellen, mert sokba kerül. Ez a nagyszerű hozzáállás anno hová juttatta a spanyolokat például, pedig egyszer övék volt az inkák minden aranya.

  4. Nem a kalózkodás miatt lett oda a spanyol hatalom. Hülyelottóztak. A sok aranyból kastélyt meg palotákat építettek és elbulizták bálokon és luxuson. A holland és angol meg kapitalista módon befektette a szerzett javakat.