Brazíliában ismét alaposan belecsaptak a lecsóba. Ezúttal nem az F-X2-ről lesz szó, a téma sokkal földhöz ragadtabb.
Ugyanis december 18-án a Brazil Hadsereg aláírta a szerződést az IVECO céggel nem kevesebb, 2044 darab VBTP-MR páncélozott szállító járműről. Ez „mindössze” 6 milliárd reálba (2,5 milliárd euró) került. A megállapodásba belefoglaltatik egy 20 éves logisztikai támogatás is.
Az új járművekkel az EE-11 Urutu flottát váltják majd le. A gyártás 2012-ben kezdődik, és várhatóan 2030-ban fejeződik be. A VBTP-MR-ek egyébként Brazíliában készülnek majd az IVECO gyárában, több mint 100 hazai beszállító közreműködésével.
A 18 tonnás tömegű pszh 6×6-os kerékképletű. A VBTP-MR 6,9 méter hosszú, 2,7 méter széles, és 2,34 méter magas. A kétfős személyzeten felül még további 10 lövész elhelyezésére nyílik lehetőség a jármű belső terében. Fegyverzetét az izraeli Elbit által gyártott távvezérlésű toronyba szerelt 7,62-es, 12,7-es géppuskák, vagy 30 milliméteres gépágyúk alkothatják. Hatótávolsága 600 kilométer, legnagyobb sebessége 100 kilométer per óra. A VBTP-MR tömege, és mérete lehetővé teszi a C-130 Hercules, és a jövőben megvalósuló Embraer C-390-es szállítógépek bel terében történő szállítást.
nem egyféle verzióban készül a cikk vhogy ezt sugalja. http://img210.imageshack.us/img210/5594/fbmrox7.jpg
nem aprozák el.
Fade:
köszi, nem olvastam, hogy több verzióban készülne, bár gondoltam hogy így lesz.
Hát, nézegetve ezt a vasat, nem a legjobbat vették, ami kapható a piacon (persze a gazdasági érdek nagy úr, meg gondolom nem akarták, hogy esetleg az legyen mint 48-ban Pákozdnál, hogy (mindenki a Monarchia egyenruhájában volt mindkét oldalon) olyat vegyenek mint Venezuela.
Bár elég kevés infót találtam, de néhány dolog szemet szúrt:
Az az egy szem desszantajtó van a hátulján? Elég kicsi (1 emberes), így sokáig tart a kiürítés.
Picit olaszosan magas és alul fegyverzettnek tűnik.
Van valakinek bővebb infója róla? Nem hiszem, hogy egy modern nyuszibuszt így elbénáznának (még az olaszok sem).
Nekem úgy tűnik, hogy van egy hatalmas lenyitható rámpa, amin van egy ajtó.
http://www.military-today.com/apc/vbtp_mr_l4.jpg
A fegyverzet megint érdekes kérdés, de a német Boxeren sem lessz sokkal több.
A rámpára ajtó?
A rámpa ok (M113-szerintem rohadt jó ötlet, csak azon lassú volt) az ajtó ok, de a kettő együtt? Hülye egy megoldás…
Tényleg lehet rámpa _és_ ajtó, de annyira hihetetlen…
A boxer is lájtos egy kicsit a Bradley-k, Stryker-ek és a BMP-k mellett…
Hát ezt a „hülye” megoldást relatíve sokan használják. Ha pedíg azt szeretnéd, hogy beférjen egy C-130-ba és 10+ katonát szállítson, akkor ennyi marad.
Még mindig jobb megoldás, mint gyalogosan. Van, ahol még erre se futja. Ráadásul a helyi ipart kicsit fellendíti.
„A boxer is lájtos egy kicsit a Bradley-k, Stryker-ek és a BMP-k mellett”
azért a kategóriákat nem kellene keverni, elég csak a pumára (a németre, nem a 4/6 kerekes olaszra) gondolni, meg a cv-90-re, warrior verziókra, – olaszoknál is ott a dardo – ha már bmp-kröl és bradley-król beszélsz. egyébként meg a bmp-ket eléggé túlmisztifikálják sokan (kicsi, papíron erős fegyverzet, erőt sugárzó megjelenés…), a bmp-1-től is fostak a nato-ban anno, aztán jött az első öböl-háború és megmutatkozott a bmp-k erősen nulla felé tendáló harcértéke a minőségi túlerővel szemben.
ennek a cuccnak van valami köze a freccia-hoz meg a centauro-hoz (utóbbit a fade által beszúrt felderítő verzió képe után kérdezem)?
ennek a cuccnak van valami köze a freccia-hoz meg a centauro-hoz (utóbbit a fade által beszúrt felderítő verzió képe után kérdezem)?
Hát ez egy elég jó kérdés:) Úgy tűnik, hogy inkább az Iveco SuperAV-re üt, amit több mint valószínű a Ferraciaból kiindúlva terveztek.