Az Amerikai Egyesült Államok képviselőháza 395 igen és 34 nem szavazat után elfogadta a 2010. évi védelmi költségvetést.
Térjünk egyből a tárgyra: a „világ rendőre” jövőre 636 milliárd dollárt (aki átszámítja forintba, az kap egy vállveregetést!) költhet majd hadi kiadásokra. A döntés azonban még nem végleges, ugyanis most majd a Szenátus elé kerül, és ha ott is megszavazzák, Barack Obama elnök még mindig megvétózhatja.
A közel-keleti békefenntartó missziókra 124 milliárd zöldhasú megy majd el. Ez elsőre elégnek is tűnhet, azonban Obama 30 000 fős csapaterősítése miatt lehet, hogy kevés lesz. Elképzelhető, hogy a Fehér Ház pont emiatt visszadobja majd a költségvetést, bár ez esetben más helyről kell a pénzt elvonni.
Rengeteg vita tárgyát képezte eddig a kérdés, hogy folytassák-e az F-22 gyártását vagy se. Most úgy tűnik, végleg pontot tettek a mondat végére, ugyanis a 2010-es védelmi költségvetésben sem szántak több pénzt az ötödik generációs vadászra. Így az USAF be kell, hogy érje 186 darabbal a világ jelenlegi legmodernebb harci gépéből, ami nem túl izmos mennyiség. 2012-ben készül el az utolsó, akkor pedig bezárják a gyártósort, és a típus gyártása végleg befejeződik.

F-22 Raptor | Forrás: airforceworld.com ,
Szintén nem kap több pénzt a VH-71 elnöki helikopter sem, legalábbis közvetlenül nem. A gyártóknak ugyanis sikerült kiharcolniuk 44,8 millió dollárt, hogy a fejlesztés alatt kikísérletezett új technológiákat alkalmazhassák másutt. A program tehát nem mégsem lett teljes csőd, bár valószínű, hogy a pénz azoknak a zsebébe folyik, akik sokat vesztettek a lefújással.

Az EA-18G-k még pár évig az AN/ALQ-99 rendszert használják ,
Forrás">A Boeing viszont újabb sikereket könyvelhet el, ugyanis megszavaztak számára 2,5 milliárdot. Ennek fejében 10 C-17 szállítógépet kell legyártania. A Globemaster III gyártósora így 2012-ig megmenekült, ha azonban az angolok beváltják ígéretüket és vesznek még, akkor tovább tolódik ez a dátum. Ellenben ha az újabb exportmegrendelések elmaradnak, akkor az a már jó ideje húzódó huzavona végét jelentheti.
További 2,1 milliárdot is kaszálnak, ugyanis ennyit kapott a Navy 18 F/A-18E/F Super Hornet-re és 22 EA-18G Growler-re. Az összegből 1,6 milliárd megy el az elektronikai zavarókra, és csak 500 millió a 18 „sima” vadászbombázóra. Ez azonban kevés lesz, ugyanis 18 Super Hornet több mint 1,2 milliárdba kerül. Ezt még át kéne kicsit gondolniuk…
A Northrop Grumman is örülhet, ugyanis két kulcsfontosságú projektje is megmenekült. Továbbra is finanszírozni fogják az RQ-4 Global Hawk gyártását és fejlesztését, valamint 142 millióval többet költenek E-2D gépekre is, ugyanis a tervezett kettő helyett három legyártására elegendő pénzt szánnak 2010-ben.
A végére pedig egy igazi aduász: 465 millió dollárt kap a General Electric és Rolls-Royce által közösen fejlesztett alternatív F-35-hajtómű, az F136. 2009-ben több probléma is felmerült az erőforrás körül, és heves politikai csatározásokat is szült, mivel felmerült, hogy hagyják abba fejlesztését. Ez azt vonta volna maga után, hogy a Lightning II-be csak a konkurens Pratt & Whitney F135 kerülne.

Az Obama-adminisztráció viszont erőteljesen F-136-párti, olyannyira, hogy az elnök még egy olyan kijelentést is tett nemrég, hogy azonnal visszadobja a költségvetést, ha nem juttatnak több támogatást az angol-amerikai kooperációban készülő hajtómű számára.
A képviselőházat ezek szerint sikerült meggyőznie, és kicsi rá az esély, hogy a Kongresszusban ellenlábasokra találna a döntés.