|

Először repült a Hermes 900

December 9-én végrehajtotta első repülését az ELBIT Systems legújabb UAV-ja, a Hermes 900.

Az Izraeli Védelmi Erők (IDF) részéről érkezett igény alapján fejlesztette ki az ELBIT a Hermes 900-at. Az IDF eddig a Hermes 450 UAV-t alkalmazta, a régebbi típus azonban már nem képes hiánytalanul elvégezni a feladatokat.

A Hermes 900 felszálló súlya 1,1 tonna, ez kétszer annyi, mint az elődének. A MALE (Medium Altitude Long Endurance – közepes repülési magasságú, hosszú repülési idejű) kategóriájú UAV 15 méteres fesztávolságú, törzse 8,3 méter hosszú. Meghajtásáról egy Rotax 914, melyet kissé módosítottak, hogy alkalmasabb legyen a hosszú járőrözésre nagy magasságban.
A gép egyhuzamban 36 órát tölthet a levegőben, maximum 9144 méteres magasságban. Teheti mindezt maximum 222 km/h sebességgel, utazósebessége pedig 111 km/h. A bevetésekre akár 300 kg hasznos terhet is magával vihet. A moduláris felépítés lehetővé teszi a hordozott berendezések gyors cseréjét.

Arról nem tudni, hogy a Hermes 900 milyen fegyverzet hordozására lesz alkalmas, de minden bizonnyal használhatja majd a Hellfire-t, valamint hazai fejlesztésű rakétákat is. Felderítő rendszerekből bizonyára nem lesz hiány, egyelőre annyit árultak el a fejlesztők, hogy elektrooptikai, lézeres, valamint ELINT/COMINT berendezésekkel lesz felszerelve.

A vezérlés a Hermes 450-hez hasonlóan a UGCS (Universal Ground Control System – központi földi irányító rendszer) segítségével történik majd, műholdas navigációs eszközök segítségével. A fel- és leszállásokat a gép saját erőből végzi, nem igényel földi indító berendezést.

Az ELBIT úgy alkotta meg a Hermes 900-at, hogy a lehető legtöbb dolgot vette át a jelenleg alkalmazott kisebb UAV-któl, mint a Hermes 450 és Hermes 90. Így az ezekkel való együttműködés és közös üzemeltetés is könnyen megoldható, ami költségmegtakarítással jár.

A gyártó elmondása szerint a berepülési program gyors lefolyású lesz, és nemsokára elkezdődhet a sorozatgyártás.

5 hozzászólás “Először repült a Hermes 900”

  1. Ez szép és jó, de miért nem gondolnak egy kicsit a megújuló energia forrásokra? Egy napelem cella olyan gázlenne egy ilyen gépen? Vagy ez a technika még mindig nem tökéletes….
    Izraelben ez bizony nagyon hasznos lenne, ott rendesen süt a nap és csak az éjszakai órákat kellen áthídalni, arra pedig ott a hagyományos meghajtás.

  2. Igen. Jelenleg olyan gépeket alig tudnak építeni, amik pusztán a saját tömegöket elviszik és semmi mást.

    Nem ezek váltják meg a világot, nem ezek szennyezését kell visszafogni. Ez 0, semmi. Ha több millió ilyen lenne, akkor lehetne vele foglakozni. Na de mennyi épül egy ilyenből? 100 db? Irgalmatlan drágává és haszontalanná válna egy ilyen. Mintha egy Aston Martint alakítanál villanyautóvá és várnád a globális felmelegedést probléma megoldódását.

    Nem itt kell gondolkozni. Fura módon nem is a közlekedésnél sem. Az villamosáram termelés a gond. 2004 táján a fosszilis energiahordzókból állítátták elő a villamosáram kb. 70%-át. A kitermelt kőolaj kb. 12%-a (!) megy csak közlekedésre el. Kb. 2/3-ad része megy a hőerőműbe. A fenmmaradó rész meg a gyógyszer és mindenféle vegyiparba megy.

  3. Én kombinált meghajtásra gondoltam, nem kizárólag napenergiával hajott UAV-ra.
    A meglévőkkel pedig nem árt spórolni, akárki, akármit is mond! Ha a katonaság beszállna a fejlesztésekbe,akkortalán gyorsabban vállnának a napcellák igazán használhatókká! Nemcsak a katonai célokra, hanem a civil felhasználás területén is!
    Ennyi!

  4. A kombinált a legrosszabb, mert mindkét hajtás rendszert a gépre kell tenni.

    A katonaság nem költ pénzt – bár szerintem senki – arra, ami nem használható számára. A napenergia teljesíménysűrűsége adott. Ha 100%-ban lehetne 100% hatásfokkal használni mindig, akkor is kevés komoly repteljesítményhez. Egyszerűen nincs kellő teljesítménysűrűség, ahhoz, ami egy adott méretű repeszköz hasznos terheléséhez kell. A fizikát nem tudod megkerülni.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.