December 9-én végrehajtotta első repülését az ELBIT Systems legújabb UAV-ja, a Hermes 900.
Az Izraeli Védelmi Erők (IDF) részéről érkezett igény alapján fejlesztette ki az ELBIT a Hermes 900-at. Az IDF eddig a Hermes 450 UAV-t alkalmazta, a régebbi típus azonban már nem képes hiánytalanul elvégezni a feladatokat.
A Hermes 900 felszálló súlya 1,1 tonna, ez kétszer annyi, mint az elődének. A MALE (Medium Altitude Long Endurance – közepes repülési magasságú, hosszú repülési idejű) kategóriájú UAV 15 méteres fesztávolságú, törzse 8,3 méter hosszú. Meghajtásáról egy Rotax 914, melyet kissé módosítottak, hogy alkalmasabb legyen a hosszú járőrözésre nagy magasságban.
A gép egyhuzamban 36 órát tölthet a levegőben, maximum 9144 méteres magasságban. Teheti mindezt maximum 222 km/h sebességgel, utazósebessége pedig 111 km/h. A bevetésekre akár 300 kg hasznos terhet is magával vihet. A moduláris felépítés lehetővé teszi a hordozott berendezések gyors cseréjét.
Arról nem tudni, hogy a Hermes 900 milyen fegyverzet hordozására lesz alkalmas, de minden bizonnyal használhatja majd a Hellfire-t, valamint hazai fejlesztésű rakétákat is. Felderítő rendszerekből bizonyára nem lesz hiány, egyelőre annyit árultak el a fejlesztők, hogy elektrooptikai, lézeres, valamint ELINT/COMINT berendezésekkel lesz felszerelve.
A vezérlés a Hermes 450-hez hasonlóan a UGCS (Universal Ground Control System – központi földi irányító rendszer) segítségével történik majd, műholdas navigációs eszközök segítségével. A fel- és leszállásokat a gép saját erőből végzi, nem igényel földi indító berendezést.
Az ELBIT úgy alkotta meg a Hermes 900-at, hogy a lehető legtöbb dolgot vette át a jelenleg alkalmazott kisebb UAV-któl, mint a Hermes 450 és Hermes 90. Így az ezekkel való együttműködés és közös üzemeltetés is könnyen megoldható, ami költségmegtakarítással jár.
A gyártó elmondása szerint a berepülési program gyors lefolyású lesz, és nemsokára elkezdődhet a sorozatgyártás.