A Japán Önvédelmi Légierő leállította az összes F-15J repülését és alapos átvizsgálásnak veti alá az egész flottát, miután az egyik gép szétesett egy airshow keretében bemutatott demórepülés közben.
A licensz alapján Japánban legyártott Eagle-k egyik példánya november 29-én végrehajtott bemutatórepülése során látványosan hagyta hátra a „feleslegesnek talált” alkatrészeket, miután a pilóta szűkített fordulóba húzta a gépet. A lerepülő 7 darab alkatrész ellenére a gép sikeresen kényszerleszállt, az eset során senki sem sérült meg.
A gépről a baloldali vízszintes vezérsík 2,4 méteres darabja vált le
több egyéb kapcsolódó elemmel együtt.
Az eset miatt még hangosabban követelik Japánban az F-22 Raptor rendszeresítését, mely a kiöregedett 118 darab F-4-est és 202 darab F-15-öst váltaná le. Habár az ötödik generációs vadászgép szigorú exporttilalom alá esik, van némi remény ennek feloldására. A baki csak az, hogy a védelmi minisztérium megelégelte a huzavonát és a gyengébb manőverező-képességű, de szintén „lopakodó” vadászbombázó, az F-35 Lightning II rendszeresítése mellett döntött, de mivel szüksége van egy elsősorban légvédelmi vadász szerepkörű típusra is, így lehetséges, hogy az EADS vagy a Dassault vadászbombázója is hazára lel a szigetországban.

Díszfestésű japán Sas ,
Az biztos, hogy Japánnak mindenképpen szüksége van egy olyan típusra, amely eredményesen veheti fel a harcot a környező országokban 10 éven belül megjelenő orosz-indiai, vagy kínai fejlesztésű korszerű vadászgépekkel is.