A hazánkban is rendszerben álló svéd Saab JAS-39 Gripen vadászbombázó példányai közel 21 évvel első prototípusának szűzfelszállása után elérték a 130 000 repült órát.
A 130 ezer repült óra 21 év alatt. Hm… Nem túl kedvező érték. De figyelembe kell venni, hogy az első felszállás és a gyártás 1996-os beindítása között is 8 év telt el, ami alatt csupán a prototípusok gyarapították a levegőben töltött órák számát. Így már fényesebb a helyzet, sőt a képet élesíthetjük tovább is, hasonlítsunk az F-22 Raptorhoz. Az ötödik generációs vadász más tekintetben persze össze sem mérhető a kevésbé acélos Gripennel, de ez az érték inkább az üzemeltetőktől, mint a gép típusától függ. A Gripenből ezidáig 215 darab épült, a 2005 decemberében hadrendbe állított Raptorból pediglen 145 példány hasítja az eget. Nos azt várnánk, hogy egyből a Gripen irányába billen a mérleg nyelve a 70 darabos „túlerő” miatt, azonban csalódást kell okoznunk, a mérleg nyelve bár a Gripen irányába indul el, eléggé bizonytalankodva, ugyanis a Raptor-flotta idén áprilisban teljesítette a 100 ezret.

A Dél-afrikai Légierő első együléses Gripenje ,
Persze az üzemeltetőktől és azok lehetőségeitől, valamint az adott típus megbízhatósági mutatójától függ leginkább a levegőben töltött idő. Megbízhatóság tekintetében egyik típus sem panaszkodhat (már ha megfelelő a karbantartás és akad megfelelő számú személyzet…). Az Egyesült Államokban nincsenek repóra-híján, az biztos, főleg nem a Raptor-pilóták. Az Atlanti-óceán ezen oldalán azonban más a helyzet. Az európai típus (egyelőre) nem büszkélkedhet túl sok gazdag üzemeltetővel. A gyártó ország közel 200 darab (ebből a következő években csak 100 marad) rendszerben tartott Gripenje mellett eltörpül a 14 darabos cseh és szintén ugyanennyivel üzemelő magyar flotta, valamint a Dél-afrikai Köztársaság eddig átadott kilenc példánya.