Greg Combet ausztrál védelmi miniszter bejelentette, hogy befejeződött az F-111 Aardvark vadászbombázók nagyjavítása.
Oldalunk hasábjain már többször említésre került, hogy Ausztrália 2010-ben kivonja a Disznóként „becézett” típust a szolgálatból. Ám addig még szükségük van az öreg vasakra, ezért felállítottak egy karbantartó brigádot a légierő legtapasztaltabb embereiből, hogy elvégezhessenek egy, az egész flottát érintő nagyjavítást.
Ennek keretében tüzetesen átvizsgálták a szárnyak, futóművek, hajtóművek és a törzs több mint 300 fontosabb részegységét, melyek közül többet is le kellett cserélni.
Az utolsó példányt, mely átesett a karbantartáson, ma adták vissza a 82. ezrednek. Az A8-135 jelzésű F-111 így társaival együtt boldogan szelheti az eget a leváltására érkező Super Hornetek szolgálatba állításáig.
Egy vasat a kivonás után igazán adhatnának Szolnokra is. Szép lenne. Én megsasolnám közelebről….:P
Én ölni tudnék, hogy egy ilyet lássak közelről. Élőben sajnos csak egyszer láttam és nem is emlékszem rá. A szívem csükcske a gép, a nagybetűs csapásmérő gépe a Hidegháborúnak.
Teljességgel egyetértek mindkettőtökkel. Az egyik nagy kedvenc nálam is.
ezeknél tényleg az egész kabin vált le ha gebasz volt?
Igen.
Az viszont kicsit homályos, hogy egy nagyjavítás után 1 évet (!) repül a típus? Milyen nagyjavítás ez?
Bobby, egy éles példa:
http://www.f-111.net/images/F-70-2418_module_clipping.gif
Meg egy tesztes videó:
http://www.youtube.com/watch?v=M8l79lSjVMg
Ez meg csak kapcsolódó videó volt, de nekem új és marhára érdekes. Avagy miért fontosak a leoldási tesztek…
http://www.youtube.com/watch?v=TKlV9VvHaEY&NR=1
Egyébként eredetileg a B-1A is ilyen volt, úgy rémlik a 4 proto-ból 3-nál szintén a kapszulás mentést csinálták meg. Ilyen volt a kabin:
http://www.ejectionsite.com/safe2002/b1a_mod.jpg
Én meg B-1A vonalon kiegészítem egy videóval a képet :)
http://www.youtube.com/watch?v=n0TVr0_m34s
A magyar Szu-22-esek mennyit repültek felújítás után anno?
@Pocok
Nem azért repültek keveset, mert elfogyott az üzemóra hanem azért, mert a barmok kidobták őket. Legalább adtuk volna akkor el. Gyakorlatilag új gépekne számítottak volna. Több potenciális vevő is lett volna, de legalább 1. Lengyelország.
Ha jól emlékszem akkoriban a horvátok is fenték a SzU-22re a fogukat. Jól jött volna nekik még a háború alatt és elég instabil idők voltak nekik.
Az F-111re visszatérve. Öcsém jövőre megy kenguráliába most intézi a vízumot. Ott fog melózni majd elküldöm fényképezni, esetleg majd alkatrészenként feladja légipostán és becsempészünk egyet az országba(poén).