Az Airbus Military többfeladatú tankergépe, az A330 MRTT (multi-role tanker transport)sikeres légi utántöltési tesztet hajtott végre repülés közben. Azonban nem a korábban már tesztelt hajlékony csővel itattak, hanem az ARBS (Air Refuelling Boom System) képességeit tesztelték és mostmár kerozin is folyt a csövekben.
A 23. heti Hírhalomban beszámoltunk róla, hogy az új fejlesztésű, szárny alatt elhelyezett Cobham 905 E utántöltő konténer tesztjei sikeresen zárultak, ekkor a spanyol F/A-18A+ gépeket itatták.
Szeptemberben már tesztelték a merevcsöves rendszert, akkor még a földön állva töltöttek át 200 tonna kerozint.
A mostani, október 21-edikei teszthez két portugál F-16 MLU nyújtott segítséget, a 4.5 órás repülés során 13 csatlakozást végeztek, mindegyiknél csak minimális naftát kaptak a gépek, az összes áttöltött mennyiség több mint 1.5 tonna kerozin volt.
A tanker hasa alá szerelt, digitális vezérlőrendszerrel irányított merevcsöves rendszer koordinációját a pilótafülkéből végezték, az operátor munkáját a 3D-s képalkotó rendszer segítette.
A teszthez használt A330 MRTT ausztrál megrendelés készült, a megrendelő 2010 közepén kaphatja kézhez ezt a példányt.