|

Dél-afrikai Gepárdok Ecuadorba?

További Mirage-klónok érkezhetnek a venezuelából felajánlott 6 darab Mirage 50-es mellé. A Denel Aviation ajánlata 12 Cheetah C és D típusú vadászbombázó szállításáról és 5 éves együttműködésről szól.

Cheetah C SAAF

Ecuador két századnyi, használt, szuperszonikus vadészbombázó beszerzését tervezi. Az ajándék venezuelai Mirage 50-esek mellé kiválóan megfelelnének az üzemidejük lejárta miatt 2008-ban kivont, lekonzervált (és Gripenek érkezésével feleslegessé váló) Cheetah gépek, melyeket annak idején a Mirage III-asból fejlesztettek ki. A dél-afrikai ajánlat az ecuadori küldöttség áprilisi látogatása óta érlelődött. Az újabb, augusztusi vizit során állítólag már ki is választották a kívánt gépeket.

Cheetah D SAAF

A Gepárdok – a Mirage-okkal ellentétben – nem a ’70-80-as évek technológiai színvonalát képviselik, fejlett avionikai rendszereik némelyike az F-16 Block 50-es szintjét is eléri. Többfeladatú radarját az izraeli ELTA szállította, a gép EW-rendszere pedig párját ritkítja. A digitális HUD-dal felszerelt, HOTAS rendszerű pilótafülkében ülő pilóta képes sisakkijelző alkalmazására. Nem elhanyagolható információ, hogy képes precíziós csapásmérésre (TV-, lézeres- és GPS-irányítású fegyverek és a MUPSOW, valamint a TORGOS cirkálórakéta alkalmazásával), továbbá a V4 R-Darter integrációja révén biztosított a BVR-képesség, közelharcban pedig az U/Darter segíthet. Korábban napirenden volt az Atar hajtóművek cseréje is, azonban megfelelő anyagi háttér miatt elmaradt.

Kötelékben a váltotípussal

Kötelékben a váltotípussal ,

9 hozzászólás “Dél-afrikai Gepárdok Ecuadorba?”

  1. Nem igazán vagyok képben ezzel a típussal, de gondolom nincsenek már olyan nagy repidő tartalékok a sárkányban és azért cserélték.

    Ezt nem értem én sem hiszen mikor elektronikai tuningal látták el tisztában voltak vele hogy a sárkány repideje kicsi. Akkor miért fektettek ennyi energiát bele? Meg persze pénzt. Furcsa picit.

  2. Mert a Gripen szállítás késett asszem és addig is kellett valami.

    A gép lehet, hogy elektronikailag jó, de tolerő / tömeg aránya biztos, hogy nem éri el még a Gripenét sem. Hatótávolsága is valszeg kisebb. A Gripen egyes Block 50/52 szériájú gépeket néhány területen azért lenyom. A gép kabin ergonómiájára is kíváncsi lennék.