|

Jól muzsikált a Tejas

India évek óta szenved az LCA program gyermekével, a Tejasszal, most úgy tűnik végre valami pozitívat is felmutathatnak: több hetes sikeres tesztsorozaton van túl a típus két példánya.

Tejas

Az egyik prototípus (PV3 – prototype vehicle-3) és egy előszériás gép (LSP2 – limited series production-2) részvételével végrehajtott öthetes tesztprogram részeként a repülési határok kiterjesztését vizsgálták különböző konfigurációjú függesztményekkel. Ráadásul mindezt a bangalore-i honi bázistól távol.

A tesztek során sor került célpontok megsemmisítésére is, ezeket a pilóták vizuálisan derítettél fel. A következő fázis során már a gép fedélzeti rendszereibe táplált adatok alapján történik a célpont kiiktatása.

HAL Tejas

A Tejas lassított ütemű gyártása 2007 óta folyik, a sikeres(ebb) teszteknek köszönhetően TALÁN valamikor jövőre végre felgyorsíthatják a gyártás ütemét. A következő széria meghajtása kérdéses, a(z egy „kis” külföldi segítséggel készülő) hazai GTRE Kaveri továbbra sem híres sem az erejéről, sem a megbízhatóságáról, bár a közelmúltban biztató hírek érkeztek, ám azóta semmi infó ezen a téren, az ígért első felszállás nem történt meg, vagy nem nagyon/nagyon nem verték nagy dobra…

14 hozzászólás “Jól muzsikált a Tejas”

  1. Ott a pont! :D
    Valahol el kell kezdeni, kapásból nem lehet 5. gen gépet kalapálni. Indiában nyílván bíznak abban, hogy a Tejas-be beleölt idő-energia-pénz majd megtérül a későbbi fejlesztések kapcsán. Tanulópénz, amiből azért csak összekalapálnak egy használható _hazai_ alternatívát a kövület MiG-21 problémára…

  2. Szerintem ahhoz képest hogy egy olcsósított 20 millió usd-s Mirage – nem is rossz, újabb hajtóművel meg főleg (és ha akarják még a kaverit is beletehetnék egy embargó esetén). Idővel ezt a DRDO Astrát is biztos sikerül elfogadható szintre fejleszteniük – a paraméterei már most is mutatósak. Ázsiába mindenképp elég , MMRCA-val, Sukhoi-okkal, MiG-ekkel meg bőőven.

  3. Azért egy technológai transzfet alaklamazni nem két perc. Könnyebb megérteni és adaptálni valamit, ha legalább az alapjait érted és meg tudsz csinálni valami egyszerűbbet is, ha van korábbi tapasztalat. Az iskolában sem egyből derviálni és integrálni tanulsz. A PG-be annó a növendékek is Po-2-őt és régebbi MiG-eken tanultak, aztán jött csak az itthoni csúcsgép, a 21-es.

  4. Tanulni kell az se jó ha a szádba rágják a tudást.
    Mindig azt a tudást tudod igazán használni amiért megszenvedsz.

    Ez a program a mérnökök a tervezők kiképzésről szólt. Most elvált kire lehet építeni házon belül.
    PAkFa programba nagyobb bizalommal szálnak bele és már értenek is majd hozzá amit az oroszok az orruk alá nyomnak ,és itt is a részletekbe rejlik az őrdög.
    Lehet ami részeiben csillog összerakva szar.

  5. Tejas cel nem 5ges gep, hanem egy hajtomuvens olcso alap kis gep ami nagy tomegben lehet hasznalni. Erre a celre Tejas Mark II jol fog szikerulni. Masik cek hogy fejlesse a hazai tudast es kapacitast.

    Ez jo tanulo penz-e Indian lagi iparnak vagy nem, mennyire sikerultek a kituzokk celok?
    Indiai-Orosz 5ges gep mar fejlesztes allatt all, nyilvan itt a Tejas soran szerzett tapasztalat mar is hasznos. Ez a feljesztes Brahmos raketa modell alapjan uzemel.
    Az MMRCA ezert lehetseges 50% vissza beruhazas Indiaban, mert Tejas fejlesztes soran letezik egy alap ahol ez megvalosithato.