|

A400M: Jöhet az első repülés

Karnyújtásra került az A400M első repülésétől az EADS, miután sikeresen befejezték a TP400 típusú turboprop hajtómű tesztelését.

A400M

A TP400 már elkészült példányai eddig 3150 órát töltöttek a földi próbapadon, különféle repülési szituációkban vizsgálva, valamint 17 felszállás során majd’ 50 órát egy repülő próbapadként használt Lockheed C-130 Hercules szárnya alatt. A módosított digitális hajtóművezérlő (FADAC) szoftver első verzióját júniusban, a javítottat augusztus 25-én, míg a véglegesnek szánt harmadik változatot a múlt héten kezdték tesztelni, ezt tegnapra sikeresen befejezték, így az A400M már a korlátozások nélküli, teljes üzeni tartományban használható hajtóművekkel szállhat fel.

A400M cockpit

Az októberi EASA-audit után (European Aviation Safety Agency – Európai Légügyi Hatóság) már csak hangyányi teendői lesznek az Airbus embereinek a gép első felszállásáig, a földi ellenőrzések elvégzése után a gurulási próbák következnek, míg az EASA-engedély megérkezése után legkésőbb december első hetében levegőbe emelkedhet a típus első példánya.

A400M costumers

Az eddig lefolytatott tesztek során pár szerkezeti elem megerősítése, illetve néhány kisebb módosítás vált szükségessé, ezek mindenféleképpen növelik a gép tömegét, és csökkentik a szállítható teher nagyságát. A többletsúlytól nagy valószínűséggel nem sikerül majd megszabadítani az A400M-et, de az Airbus Military mindent megtesz ennek érdekében.