Augusztus elsején lezuhant a Kínai Néphadsereg egyik Chengdu J-10 típusú vadászbombázója kiképzőrepülés végrehajtása közben. A pilótát a vészhelyzetben nyújtott teljesítményéért a napokban kitüntették.
A kínai vadászbombázó lezuhanása csak a napokban kapott publicitást, amikor is kitüntették pilótáját.
Az eset okozója a gép orosz gyártású, AL-31F típusú hajtóműve volt. A felszállás után, 680 méteres magasságban hirtelen lecsökkent a tolóerő, és Meng Fansheng, a gépet vezető pilóta többször is sikertelenül próbálkozott az újraindítással, így a gép elhagyására kényszerült. A sikeres katapultálás során nem szenvedett komolyabb sérüléseket.
A J-10-es, bár kínai fejlesztésű, Oroszországból importált hajtóművekkel repül, amíg a saját fejlesztésű Taihang erőforrás megbízhatóságát nem sikerül az elvárt szintre feltornászni, ami egy egyhajtóműves gépnél kulcsfontosságú.
Márciusban történt hasonló eset, akkor a gépet vezető Li Feng sikeresen leszállt az álló hajtóműjű géppel.
Szerintem el kéne döntsétek, hogy akkor most lezuhant, vagy kémyszerleszállt? Totálisan ellentmond a cikk azzal, amit belinkeltetek. Itt katapultál, ott kényszerleszáll.
Nekem jobb javaslatom van:olvasd el még1x a hírt figyelmesebben…
a gép lezuhant, amit belinkeltem, az pedig egy korábbi eset, mint, ahogy azt a szöveg is mutatja („Márciusban történt hasonló eset, akkor a gépet vezető Li Feng sikeresen leszállt az álló hajtóműjű géppel.”).
Valóban. Igazad van.
Én tévedtem.
„…680 méteres magasságban hirtelen lecsökkent a tolóerő, és Meng Fansheng, a gépet vezető pilóta többször is sikertelenül próbálkozott az újraindítással…” = leállt a hajtómű?
Ebben az esetben, 680 méteres magasságban nem tartom valószínűnek, hogy többször próbálkozott hajtóműindítással, sőt azt sem igazán, hogy egyszer. Ez szinte képtelenség, hacsak a gép nem rendelkezik a legjobb vitorlázógépnél is kiválóbb siklószámmal!