|

Haditengerészeti Avenger

A USAF, Nagy-Britannia és Olaszországon kívül a US Navy is élénk érdeklődést folytat a Predator C (Avenger), pontosabban annak haditengerészeti változata irányt.

Predator C Avenger

A hamarosan leváltásra kerülő EA-6B típusból álló flotta pótlására alkalmasnak tűnő típust a veszedelmesebb bevetéseken alkalmaznák az EA-18G helyett. A gép meghajtásáról egy Pratt & Whitney Canada PW545B kétáramú sugárhajtómű gondoskodik. A gép egész külső formája szintén lopakodó jellemzőkről árulkodik. A függőleges vezérsíkok felfelé állnak ki a géptörzs végéből, jelentősen kifelé döntve. A belső térben lehetőség van fegyverzet elhelyezésére, ez szintén a lopakodást segíti elő. A hordozott fegyverzet tömege 1300 kilogramm lehet. A három méter hosszú fegyverkamrában lehetőség van 225 kilogrammos GBU-38 JDAM bombák elhelyezésére.

General Atomics Avenger

A US Navy illetékesei elmondása szerint a gép történetét a fejlesztésének megkezdése óta figyelemmel kísérik, mivel szükségük van egy hordozóról üzemeltetett, olcsó, autonóm, csapásmérő repülőgépre.
A gép 20 óra őrjáratozási idővel rendelkezik, szolgálati magassághatára 18000 méter. Ráadásul a gép teljesítménye csupán 85%-a a közeljövőben US Navy zászlaja alatt is nagyobb számban alkalmazott Global Hawknak, azonban költségei csak felét teszik ki, ráadásul képes lenne repülőgép-hordozókról is üzemelni, amire a nagyobb RQ-4N nem képes.

General Atomics Predator C Avanger

A gyártó, a General Atomics reméli, hogy az Avenger korábban üzemelhet hordozókon, mint a konkurens X-47.

A jövő felderítő és támadó UAS-jének (Unmanned Aircraft System – pilóta nélküli repülőgép) kikiáltott Predator C kifejlesztését még 2005-ben kezdték meg, amikorra elegendő tapasztalat gyűlt össze a korábbi változatok üzemeltetésével. A legnagyobb hiányossága a régi típusnak a turbófeltöltős, négyhengeres Rotax-motor volt, amivel a gép alacsony sebesség elérésére volt csak képes. A költségek minimalizálása érdekében számos alkatrészt korábbi típusokból mentettek át a gépbe, például a futómű az azonos súlycsoportú F-5-östől származik.

4 hozzászólás “Haditengerészeti Avenger”

  1. Nagyon durvak a Pred. C-k. Mar a B valtozat is nagyon `eros` rendszerekkel volt szerelve, csak lassu volt. Az infra voros letapogatokkal meg egy labnyomnyi vagy kereknyomnyi elvaltozast is eszre vesznek egy korabbi felderitesi `letapogatashoz` kepest. Ezek elol nincs menekves. Nem veletlen, hogy a Talibok is elismertek hogy bizony az UAV-ok kemeny fejtorest jelentenek nekik.

  2. A nincs menekvés egy elég durva túlzás. Afganisztán alapvetően egy erdőktől mentes terület. De a világ nem csak Afganisztánból és Irakból áll. Sajnos sokan ezt elefelejtik, ahogy azt is, hogy nem csak asszimetrikus hadviselés létezik.