|

Haditengerészeti Avenger

A USAF, Nagy-Britannia és Olaszországon kívül a US Navy is élénk érdeklődést folytat a Predator C (Avenger), pontosabban annak haditengerészeti változata irányt.

Predator C Avenger

A hamarosan leváltásra kerülő EA-6B típusból álló flotta pótlására alkalmasnak tűnő típust a veszedelmesebb bevetéseken alkalmaznák az EA-18G helyett. A gép meghajtásáról egy Pratt & Whitney Canada PW545B kétáramú sugárhajtómű gondoskodik. A gép egész külső formája szintén lopakodó jellemzőkről árulkodik. A függőleges vezérsíkok felfelé állnak ki a géptörzs végéből, jelentősen kifelé döntve. A belső térben lehetőség van fegyverzet elhelyezésére, ez szintén a lopakodást segíti elő. A hordozott fegyverzet tömege 1300 kilogramm lehet. A három méter hosszú fegyverkamrában lehetőség van 225 kilogrammos GBU-38 JDAM bombák elhelyezésére.

General Atomics Avenger

A US Navy illetékesei elmondása szerint a gép történetét a fejlesztésének megkezdése óta figyelemmel kísérik, mivel szükségük van egy hordozóról üzemeltetett, olcsó, autonóm, csapásmérő repülőgépre.
A gép 20 óra őrjáratozási idővel rendelkezik, szolgálati magassághatára 18000 méter. Ráadásul a gép teljesítménye csupán 85%-a a közeljövőben US Navy zászlaja alatt is nagyobb számban alkalmazott Global Hawknak, azonban költségei csak felét teszik ki, ráadásul képes lenne repülőgép-hordozókról is üzemelni, amire a nagyobb RQ-4N nem képes.

General Atomics Predator C Avanger

A gyártó, a General Atomics reméli, hogy az Avenger korábban üzemelhet hordozókon, mint a konkurens X-47.

A jövő felderítő és támadó UAS-jének (Unmanned Aircraft System – pilóta nélküli repülőgép) kikiáltott Predator C kifejlesztését még 2005-ben kezdték meg, amikorra elegendő tapasztalat gyűlt össze a korábbi változatok üzemeltetésével. A legnagyobb hiányossága a régi típusnak a turbófeltöltős, négyhengeres Rotax-motor volt, amivel a gép alacsony sebesség elérésére volt csak képes. A költségek minimalizálása érdekében számos alkatrészt korábbi típusokból mentettek át a gépbe, például a futómű az azonos súlycsoportú F-5-östől származik.

4 hozzászólás “Haditengerészeti Avenger”

  1. Nagyon durvak a Pred. C-k. Mar a B valtozat is nagyon `eros` rendszerekkel volt szerelve, csak lassu volt. Az infra voros letapogatokkal meg egy labnyomnyi vagy kereknyomnyi elvaltozast is eszre vesznek egy korabbi felderitesi `letapogatashoz` kepest. Ezek elol nincs menekves. Nem veletlen, hogy a Talibok is elismertek hogy bizony az UAV-ok kemeny fejtorest jelentenek nekik.

  2. A nincs menekvés egy elég durva túlzás. Afganisztán alapvetően egy erdőktől mentes terület. De a világ nem csak Afganisztánból és Irakból áll. Sajnos sokan ezt elefelejtik, ahogy azt is, hogy nem csak asszimetrikus hadviselés létezik.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.