Érdekes építménnyel bővült a kínai Xian-Yanliang haditengerészeti tesztközpont és gyár épületegyüttese. Az intézmény udvarára, az egyik kifutópályájának végére egy „síugró sáncot” építettek.
Az ex-Varjagon is alkalmazott „síugró sáncos” felszállások gyakorlására el kellett készíteni az építményt. A gőzkatapulttal nem rendelkező repülőgép-hordozókon a felszállást a hajó elején a kifutópálya végére épített emelkedő, ismertebb nevén „síugró sánc” segíti. A Kuznyecov-osztálynál ez a sánc 20°-os szögben emelkedik.
A sánc logikusan valamire kell. Hát mire is kellene, mint egy hajófedélzeti repülőgép-típus tesztelésére, azonban Kína nem rendelkezik ilyen változatú géppel (bár egyesek tudni vélik, hogy hozzájutottak a “tengerész”-Flankerhez, a Szu-33-ashoz Ukrajna révén, aki a Szovjetunió szétesése után a területén maradt szovjet repülőeszközök értékesítése vagy megsemmisítése mellett döntött).
A hírek szerint azonban Kína saját fejlesztésű hajófedélzeti gépen dolgozik. A figyelmes spotterek a gyár területén egy tesztfestésű Flankert is lekaptak. Elkészült és tesztelésre kész tehát a kínai tengerészet vadászrepülőgépe?
Veheti mindenki kézpénznek hogy 2015-ig hadrendbe áll az első kínai anyahajó!
Az lehet. Papíron a Kuzenycov is 20 éve rendszerben van, de többet állt eddig javítás miatt, mint amennyit tengeren volt. Azért egy szuperhordozótól ez még fényévekre lesz.
Valahol el kell kezdeni! Tapasztalatszerzésre jó lesz és hidd el nekik lesz annyi pénzük hogy ne egyfolytában a kikötőben álljon.
Ezzel a résszel egyetértek, csak nem kell túlbecsülni egy ilyen eseményt.