|

Mehet a menet!

A Northrop Grumman elkészült a hajófedélzeti üzemre szánt X-47B UCAS (Unmanned Combat Air System) strukturális és egyéb földi tesztelésével. A folyamat meggyőzően jó eredménnyel zárult, így engedélyezték a típus hajófedélzeti tesztelését valóságos körülmények között is.

X-47B UCAS

„Hajófedélzeti leszállások, katapultos indítások, nagy szél, taxizás” – sorolta Scott Winship, a Northrop Grumman vezető embere. „A hajófedélzeti szabályzat nem elnéző. Az X-47B-t ezen kihívások szerint építettük, és mint ahogy az eddigi tesztek is mutatták, állja a próbát!”

X-47B UCAS-D

Az elmúlt két hónapban elvégzett tesztek során 200 darab elektrohidraulikus berendezéssel tették próbára az X-47B minden porcikáját, hogy kiderüljön képes-e ellenállni a hajófedélzeti üzem során fellépő vibrációnak és fokozott terhelésnek.

A párhozamos parkolást még gyakorolnia kell

A párhozamos parkolást még gyakorolnia kell ,

„A múlt tapasztalatai megmutatták a haditengerészetünk embereinek, hogy csakis az ilyen irányú igénybevétellel lehet modellezni a valóságban fellépő erőhatásokat. A mostani eredmény azonban minden várakozásunkat felülmúlta.”

X-47B UCAS on deck of aircraft carrier

Az első gép, mely a US Navy-től az 168063-as számot kapta a közeljövőben átesik a hajtóműteszteken, valamint a gurulási próbákon, aztán sor kerülhet az első felszállására, valamint a hajófedélzeti tesztelésre. A második példány, amely jelenleg még a gyártósoron van, az év vége előtt követheti tesóját a strukturális teszteléssel, majd később csatlakozik hozzá a berepülési programba.

X-47B flying

Az X-47B egy hajófedélzeti üzemre szánt, „lopakodó” technológiákat alkalmazó, sugárhajtással ellátott, pilóta nélküli technológiai demonstrátor, amely autonóm módon képes a repülésen kívül fel- és leszállni egy repülőgép-hordozóról. A program célja, hogy a pilóta nélküli technológiát meghonosítsák az úszó repterek fedélzetén is.