India Tejas könnyű támadógépe már évek óta szeli a levegőt az amerikai General Electric F404-GE-IN20-as erőforrás segítségével. India szerette volna ellátni saját harci gépét hazai gyártású sugárhajtóművekkel, azonban a 1989 óta tartó fejlesztés a mai napig nem fejeződött be.
Bár a munkálatokba azóta bevonták a nagy tapasztalatú, polgári és katonai célra egyaránt fejlesztő, francia SNECMA-t, nagy előrelépést ezidáig nem produkáltak, a GTRE GTX-35VS Kaveri sugárhajtómű még mindig súlyosabb a kelleténél és a tolóereje sem éri el a tervezett értéket. Sőt ami még aggasztóbb, néha-néha egy-egy lapát roppant határozottan el is hagyja a hajómű igen sebesen forgó részét. A légierő szeretné minél előbb szolgálatba állítani a Tejast, ám ez csak úgy lehetséges, hogy az első néhány szériát nem a Kaveri emeli a levegőbe.
Az indiaiakban fel sem merült orosz erőforrás beszerzése, inkább európai és amerikai lehetőségeket kerestek. A francia Rafale-ben szintén SNECMA erőforrás duruzsol, de az M88-as üzemeltetése közben is akadnak problémák, habár rengeteget sikerült javítani a megbízhatóságon és nyújtani az üzemidőn. A problémák miatt a sokkal megbízhatóbb, a Tejas prototípusaiban is üzemelő, amerikai F404-es továbbfejlesztése, az F414-es felé irányult India figyelme. Az amerikaiak a közelmúltban készültek el az F414 megnövelt teljesítményű változatával, ami teljesen megfelelne az ázsiai ország számára.
Azonban más alternatíva is felmerült. Az európai EuroJet Turbo által készített, az Eurofightereket is toló EJ200-as erőforrás is ideális a Tejasba való beépítésre: mérete és ereje hasonló az F414-eshez, bár a továbbfejlesztett amerikai hajtómű már kenterbe veri az európai erőforrást.
India a napokban küldött ki árajánlatkérést a két gyártó számára. Októberben hirdetik ki a győztest, aki nagy valószínűséggel az amerikai cég és terméke lesz. Két okból is. Az egyik, hogy nagyon hasonló felépítésben a már megvásárolt F404-hez, így logisztikailag egyszerűbb és olcsóbb lenne a fenntartása. A másik, hogy nagyobb tolóerővel rendelkezik, mint az európai erőforrás.
Akármelyik cég is nyerje a megrendelést, az az MMRCA-tenderre is hatással lehet szintén a logisztikai szempontok miatt. A Gripen, a Super Hornet és a Eurofighter így előnybe kerülhet a többi versenyzővel szemben.