A decemberi, halálesetet okozó, orosz MiG-29-es harci repülőgép lezuhanásának okairól már korábban írtunk. A vizsgálat súlyos szerkezeti hibákat, repedéseket okozó korróziót állapított meg, ennek ellenére az indiai védelmi miniszter, A.K. Antony engedélyezte hazája Fulcrum-flottájának repüléseit.
67 darab MiG-29-es számára adatott meg újra a lehetőség, hogy a béklyóikat hátrahagyva ezentúl a levegőbe emelkedhessenek. A flotta gépein jelenleg épp egy 2008-ban elkezdett modernizációs programot hajtanak végre, azonban az armada jelentős része még nem esett át az újjászületésen, így felelőtlenségnek tűnik (és valószínűleg az is) a védelmi miniszter döntése. India volt a típus első külföldi megrendelője, így a gépek ráadásul még öregebbek is, mint a legtöbb vásárló flottájában szolgálók.
A helyzet komolyságát tovább súlyosbítja hogy a napokban újabb szerkezeti problémákat találtak az Orosz Légierő Fulcrumjaiban. A decemberi baleset óta az összes gépet tüzetesen átvizsgálják kivétel nélkül. Meglepő módon a fiatalabb, alig 150 (!) órát repült példányokat is sújtja a korróziós probléma. Az eset rossz fényt vethet a 29-esből kifejlesztett MiG-35-ös MMRCA-tenderbéli szereplésére.
httpv://www.youtube.com/watch?v=TKC6Wh_g2ds
A 150 órs MiG-29 az már a 4+ generációs MiG? Még abban is megvan ez a súlyos hiba? Atomdurva.