Régóta húzódik az F/A-18 Hornet típus anyagfáradásos problémája, a végzet elérte az újabb változatot, a Super Horneteket is, mint erről tavaly novemberben beszámoltunk. A dolog meglehetősen nagy gondot okoz a Haditengerészet fejeseinek, így nem hiányzott a június 8-dikai baleset sem.
Hétfőn egy Super Hornet készülődött „hajófedélzeti” leszálláshoz az El Centro haditengerészeti kiképzőbázis területén kialakított modell-fedélzetre. (Itt gyakorolják a fékezőkábeles leszállást és a katapultos indítást). Azonban a gép jobb főfutója a fedélzetfogáskor becsuklott, így az F/A-18E típusú gépben jelentős kár keletkezett a földhöz csapódástól és a csúszástól. Szerencsére a pilóta és a közelben tartózkodók is sértetlenül úszták meg a kalandot, viszont e gépben 1 millió dolláros kár keletkezett. A baleset kivizsgálását a haditengerészet emberei megkezdték. Az eset nem ismeretlen a típus történetében, a hajófedélzeti leszállásokra méretezett, megerősített főfutók ellenére számos alkalommal fordult elő tengelytörés vagy becsuklás.
Más miatt is vakarhatják a fejüket a Haditengerészet emberei, ugyanis úgy tűnik, hogy a kelleténél nagyobb lesz az űr a kényszerűségből korábban kivont F/A-18A/B/C/D Hornetek és az előzetes tervek szerint 2015-től szolgálatba álló F-35C Lightning II között. Az öregedő Hornet-flotta anyagfáradás miatti átvizsgálása folyik, valamint az eredetileg 8000 órásra kalkulált élettartamot elérő gépek lehetséges üzemidő-hosszabbítására keresnek módokat. A plusz 600 repült óra, amit még ki kívánnak sajtolni a Hornetek sárkányából egyelőre 38 átvizsgált gépből 9 darabnál engedélyezhető. Emiatt több gépet kell kivonni, az előre kalkulált 125 darabos hiány helyett 243-mal számolnak, ez több mint a teljes flotta 20%-a. A váratlan hiánynövekedés miatt elképzelhetők újabb Super Hornet-beszerzések, valamint a legénység repidejének redukálása is.