|

Dél-Korea bunkerromboló bombákat vásárol

Észak-Korea mocorgására Dél-Korea kérelmet nyújtott be az Egyesült Államok számára hadieszközök terén, az F-16-osok korszerűsítése mellett repülőgépfedélzeti fegyvereket is kíván vásárolni.

A GBU-28 első légi tesztjén egy F-111F szárnya alatt

A GBU-28 első légi tesztjén egy F-111F szárnya alatt ,

Az igényt az USA elfogadta és engedélyezte a bunkerromboló bomba eladását az ázsiai ország számára.
A GBU-28 jelzéssel ellátott fegyver, amely a föld alatti létesítmények megsemmisítésére szolgál, az Öböl-háborúban szerzett hírnevet magának, amikor a hegyekbe vájt iraki parancsnokságokat semmisítették meg sikeresen az eszközzel.

Közelebbről még indulás előtt

Közelebbről még indulás előtt ,

A dél-koreaiak az észak-koreai rakétasilók és föld alatti bázisok ellen kívánják majd alkalmazni a bombát, ha sor kerülne rá. A megrendelt fegyvermennyiségről nem látott napvilágra pontos adat, de azt tudni lehet, hogy 2010 és 2014 között szállítják majd az amerikaiak az árut.

Bye, bye, bunker!

Bye, bye, bunker! ,

Az eszköz hordozására Dél-Korea KF-16-osai és F-15K Slam Eagle-jei mellett az F/A-50-est alkalmassá kívánják tenni. Dél-Korea emellett további „okos” bombák vásárlását is tervezi (JDAM, JASSM és GBU-24), de konkrétumok ezidáig nem történtek az ügyben.

httpv://www.youtube.com/watch?v=FVkYe8tNZX4

13 hozzászólás “Dél-Korea bunkerromboló bombákat vásárol”

  1. Jó, persze elbírja a F/A-50, csak kissé fura alapvetően könnyű csapásmérőre ekkora bombát aggatni. Mondjuk ettől még jogos lehet az integráció, vihesse az összes támadó madárkájuk. Esetleg tendergyőzelembe is besegíthet ezen képessége.

  2. Az, hogy egy gép terhelhetőség mennyi az nem azt jelenti, hogy egy felfüggesztési ponton is elbír annyit. Hiába bír az KF-16C 4-5 tonnát is el, ha egyetlen felüggesztésére sem mehet kétezerakárhányszáz fontnál több.

  3. Ez úgy érti, hogy összesen, nem egyenként, a felsorolás végén jegyzi meg, hogy összesen tud ennyit.

    A világon nincs olyan vadászgép ami kíbírna egy ponton ennyit egyszerűen azért, mert nincs értelme, mert nincs is ekkora függesztmény hozzájzk.

    Az 5000 font is eszméletlen teherbírás egy felfüggesztési pontnak. Vagy nagyon emléleti esetben elviheti, kb. 2,5G-s korlátozással az F-16, de úgy meg vicc. Arra is kíváncsi lennék, hogy az F-15E-nek van -e valami korlátozása ez esetben, mert az sem ekkorára tervezék alapból.

  4. Ezt a bombát csak F-15-ösre lehetne függeszteni, semmi más nem tudná elvinni a felsorolt típusok közül. A Phoenix által idézett mondat teljesen:

    „2× wing-tip Air-to-air missile launch rails, 6× under-wing & 3× under-fuselage pylon stations holding up to 17,000 lb (7,700 kg) of payload”

    A belső szárnypilonok terhelhetősége kb. 2040 kg. Ez már kilóg a GBU-28 súlyából, ami tényleg több mint 2 200 kg.
    (http://en.wikipedia.org/wiki/GBU-28)

    A Golden Eagle esetében még kevesebb lehet a pilononkénti terhelhetőség és komolyan felmerül bennem, hogy egyáltalán elférne-e a szárnya alatt ez a bomba. A Goldan Eagel kb. 13 m hosszú, míg a bomba 7,5 m!!!

  5. Azért arra kíváncsi vagyok, hogy nézhet ki egy F-16-os ezzel a nem kicsi bombával, ha egyáltalán föl lehet rá rakni! Kb a fél gépet eltakarja… Elég ha csak viszonyítás képen megnézzük az F-111F-en. Már ott is látnivalóan nagy, pedig az F-111F sem az a kis gép. Szóval én is inkább az F-15-re szavaznék, mint tényleges hordozó platform. F/A-50: vicc kategória…