A május eleji emberéletet is követelő szerencsétlenség óta földhöz szegezett Szu-30MKI-flotta megkapta a várva várt repülési engedélyt. A gépek egy átfogó vizsgálat után emelkedhetnek újra a levegőbe.
Oroszországból egy húszfős gárda érkezett a gépek átvizsgálására, mellyel a hétvégére végeztek is. Az fedélzeti rendszereket és a sárkányszerkezetet érintő átvizsgálás 55 gépet érintett, de bebizonyosodott, hogy nem strukturális hiba okozhatta a gép lezuhanását.
A Szu-30MKI típusú gépek egy 1996-os szerződést követően kerültek Indiába, az orosz fejlesztésű gépek nagy részét viszont már helyben gyártotta a Hindustan Aeronautics.
Bár az Indiában üzemelő típusok baleseti statisztikája rémes, az MKI típus 2002-től számítandó történetében ez volt az első gép- és emberveszteséggel járó repesemény, bár 1999-ben a Paris Air Show-n a Szu-30-as egyik tesztpéldánya bemutatórepülés közben a pilóta hibájából a földnek csapódott.
httpv://www.youtube.com/watch?v=KcL8UmPRqm4