A Török Légierő kivonta a szolgálatból az első F-4E Phantom II csapásmérő gépeket üzemeltető századát, hogy helyet készítsen a lassan érkező F-35 Lightning II típusnak.
A Malatya Erhacben üzemelő 172. század, amely 32 évig repülte a típust, nem lazsál továbbra sem, hiszen a kiválasztott pilóták és műszakiak amint lehetőség nyílik elkezdik az F-35-kiképzést. Az ötödik generációs típus első két példánya 2014-ben érkezik, további 98 példány 2015-től kezdődően lesz leszállítva Törökország számára. Azokat, akiknek nem adatik meg repülni/üzemeltetni a típust, átvezényelik a többi még üzemelő F-4 századhoz, vagy átképzik őket az F-16-osra, esetleg leszerelnek.
A 172. század kivonásával már csak 5 egység üzemelteti/repüli az F-4-eseket. A 112. századnál a 172-hez hasonlóan a „hagyományos” F-4E-k repülnek. További két század repüli az izraeli IAI segítségével a ’90-es években korszerűsített Fantomokat F-4E 2020 „Terminator” elnevezéssel. További két századnál üzemelnek felderítő funkciót ellátó RF-4-esek.
Az McDonnell Douglas F-4 Phantom II szép pályafutást élt meg a nyugati világ legsikeresebb típusaként, de Lockheed Martin reményei szerint az elöregedő gépet váltó ötödik generációs F-35 Lightning II is hasonló sikerek elé néz.