Május 13-án St. Augustine vakítóan kék egét egy vakítóan fehér repülőgép szelte át. Nem, nem a földönkívüliek indítottak offenzívát a Föld ellen, csak épp a Northrop-Grumman E-2D Advanced Hawkeye teljesítette 1000. repült óráját.
Nagyon úgy tűnik, hogy az Amerikai Haditengerészet következő generációs korai előrejelző és légi irányítóján nem fog sem a gazdasági válság, sem az amerikai repülőgép-beszerzésekre és fejlesztésekre oly jellemző csúszás. A program szépen halad, a 2007 augusztusában végrehajtott első felszállás óta immáron 1000 repült órát tudhat maga mögött a típus.
Jim Culmo, a cég AEW&C (Airborne Early Warning and Control – korai előrejelző és légi irányító) típusokkal foglalkozó részlegének vezetője elmondta, a jelenlegi tervek szerint a tesztek a jelenlegi fokozott ütemben folytatódnak mindhárom prototípussal. A közeljövőben áthelyezik a gépeket a Patuxent River haditengerészeti repülőbázisra, és ott folytatják a berepülést, már a tengerészet pilótáinak segítségével.
Az E-2D Advanced Hawkeye elődje az E-2C Hawkeye. A típuscsalád már közel 60 éve szolgál a U.S. Navy kötelékében. Az új változat külsőleg szinte teljesen az elődre hajaz, egyedül az új, nyolcágú légcsavarok könnyítik meg a megkülönböztetést. Belül azonban jelentősen átalakult: a 21. század igényeinek megfelelő pilótafülkét (glass-cockpit) kapott, valamint a radarja is jobb lett, immáron az AN/APY-9 dolgozik benne. Ez felszíni célokat 200, légi objektumokat pedig 250 mérföldes távolságból képes észlelni és azonosítani.