Az éveket csúszó és számos kritikát kapott, késélen táncoló A400M fejlesztése a fontos mérföldkőnek számító szűzrepüléssel folytatódna, HA…
…ha befejeződtek volna a C-130K repülő próbapaddal folytatott hajtóműtesztek.

Az A400M megrendelői ,
A EuroProp International, az A400M hajtóműveinek gyártója a minap beismerte, hogy csúszás oka a TP400-as erőforrás hatóművezérlő-rendszeréből (FADEC) adódik, ugyanis az nem felel meg a civil légiforgalmi követelményeknek.
„Az engedély megadásához az Európai Repülésbiztonsági Hatóságnak (EASA – European Aviation Safety Authority) szüksége lenne a hajtómű kifejlesztésének összes periódusát tanúsító dokumentumukra, amikkel sajnos csak részben szolgálhatunk.” – mondta Nick Durham, a EuroProp International vezérigazgatója.

Az A400M rollout ceremóniáján készült felvétel ,
A TP400-as kifejlesztéséről szóló szerződést 2003-ban írták alá, az akkori számítások szerint az A400M első szériapéldányának átadását idénre tervezték. Ez, mint tudjuk nem valósulhat meg, mivel még a prototípus sem emelkedett a levegőbe. A gép jelenleg 3-éves csúszásban van, és nem elképzelhetetlen további késés sem, ami tovább rontana a 7 partnerország hozzáállásán, már ami az A400M programját illeti. Számos esetben felmerült kilépés, törlés is. A EADS-en belüli konfliktusokból a legtöbb hasznot a C-17-essel lesben álló Boeing húzhatja.
httpv://www.youtube.com/watch?v=L7f4HZHQlcs