A LAAD utolsó napja sem telt el újdonság nélkül, a dél-koreai standnál is érdekes termékeket találhattunk.
A DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) az AEGIS légvédelmi rendszerrel elltott KDX-III romboló és Changbogo-osztályú dízel-elektromos tengeralattjáró makettjével érkezett, de láthattuk még az XK-2 és K-21 járműveket, valamint az F/A-50 harci- és T-50 gyakorlógépeket is.
A latin-amerikai (tengerparti) országok többsége Németországtól beszerzett HDW 209 jelzésű tengeralattjárókat üzemeltet, melyek lassan felújítsára szorulnak. Kolumbia decemberben más alá is írta a szerződést 2 darab modernizásáról, Venezuela szintén 2 felújítására törekszik, de Peru 6 darab 209-ese is újjászületésre szorul.
A Boeing neve is feltűnt ma a hírekben, mivel tárgyalásokat folytatnak brazil cégekkel a Scan Eagle pilóta nélküli federítőgép helyi gyártásáról.
„Közel állunk a megegyezéshez”- mondta Gabriel Klabin, a Santos Lad elnevezésű cég társalapítója, valamint vezérigazgatója.
Ha szerződésmegköttetik, a brazil cég gyárthatja a térségbeli országok által a Boeingtól megrendelt UAV-ket, de akár egyéb piacra is termelhet, hiszen olcsóbb munkaerővel dolgoznak, mint az amerikai mamutvállalat.
Egy, az orosz műholdas navigiós rendszerrel kapcsolatos hír: oroszországi és a lati-amerikai országok képviselői tárgyalásokat folytatnak a GLONASS navigációs rendszer vevőkészülékeinek helyi gyártásáról.
Valamint végezetül egy fontos információ, a három, az F-X2 tender döntőjébe jutott típus „rajongótábora” augusztusig izgulhat, ekkorra tűzték ki a végső döntés időpontját. Az pedig egyre inkább valószínűtlenebb, hogy újraindítsák a versengést.
Ezzel véget ért a Latin America Aero and Defence kiállítás, két év múlva velünk, ugyanitt!
A LAAD 1., 2. és 3. napjáról szóló beszámolóink olvasásához kattints a számokra!