Ausztráliának lassan lépni kell az ősöreg, dugattyúmotoros de Havilland Canada DHC-4 Caribou könnyű taktikai szállítógépei lecserélésének ügyében, mivel a veterán gépek már nem húzzák sokáig.
A 14 öreg madárka utódainak száma még nem eldöntött, 10, 12, vagy 14 darab könnyű szállítógépet szerezzenek majd be, annyi biztos, hogy a 45 éves gépeket még idén ki kell vonni. A kieső szállítókapacitást minél hamarabb pótolni kellene, mivel az ausztrál hadseregtől besegítő CH-47 Chinookok kapacitása és repült ideje is véges.
A gépek pótlására az Alenia Aeronautica C-27J Spartan és a EADS-CASA C-295 szállítógépek jöhetnek szóba, bár felmerült még további C-130J Super Herculesek beszerzése is, de ez heves visszhangot váltott ki, ugyanis inkább egy kéthajtóműves, kisebb gép beszerzésére törekednek.
Az olasz gép kiválasztása tűnik a legvalószínűbbnek, mivel számos rendszer tekintetében megegyezik, vagy hasonlít a négyhajtóműves testvérre, így logisztikailag kedvezőbb lenne az üzemeltetése.
Továbbá Chinookok vásárlása is felmerült, de gyorsan elvetették a kisebb hatótávolság és alacsonyabb sebesség miatt.
A meglehetősen vegyes szállítógép-flottával rendelkező Ausztrál Királyi Légierő a dugattyúmotoros szállítógépek mellett 4 darab C-17 Globemaster III-ast (melyeket az elmúlt évben kaptak meg), 12 darab Lockheed Martin C-130J-30 Super Herculest, 8 darab C-130H Herculest (ezeket folyamatosan cserélik le a modernebb J változattal) és 14 ősrégi Caribout tart jelenleg rendszerben, ezek mellé jönnek még az Airbus A330 MRTT tankerek, melyek szintén alkalmasak szállítófeladatokat végezni, valamint a hadsereg CH-47 Chinookjai, melyek besegítenek a nehéz időkben.