A gép a Revell 1:72-es készletéből épült. Alapvetően nekem tetszik, bár néhány helyen elbír egy kis feljavítást. Egy hellyel azonban nem vagyok megelégedve és ez az orr-rész, ami, meg kell mondani, elég csáléra sikeredett. A makett tipikus Revell minőség, negatív panelvonalak, közel 90 darabból rakhatjuk össze.
Építés
A géphez a Revell ragasztóit, festékeit használtam. Már az építés előtt eldöntöttem, hogy a gép „dobozból” fog épülni, és csak a legszükségesebb, házilag is elkészíthető feljavításokat fogom alkalmazni. Az építést szokásokhoz híven a pilótafülkével kezdtem. Először lefestettem a kabinteknőt Revell 77-es porszürkével. Ezután következett a katapultülés, alapszíne Revell 9-es antracit matt.
Első feljavításokra itt került sor. A katapultülésre felkerültek a sörösdobozból készült bekötőhevederek és a katapultindító kar is. Miután a pilótafülke teljesen kész lett, beépítettem a bal törzsfélbe.
Ezután a légbeömlőt vettem kezelésbe, ami tulajdonképpen abból állt, hogy lefestettem Revell 5-össel. A turbinalapátok Gun metal színt kaptak. Ezután következett a számomra legkevésbé szimpatikus művelet, a törzsfelek egyesítése. A törzsfelek illesztésénél keletkező rések tömítése után kezdődhetett a festés.
Festés
A dobozban kétféle festésvariáció van: egy 2001-es angol bemutatógép és egy (Army Cooperation) Sqadron, Laarbruch, Royal Air Force/Germany, 1996 festésű. Én az angol, bemutatókra elkülönített gépet választottam. A festés három színből áll: a felső Revell 47-es egérszürke, az alsó pedig Revell 57-es világosszürke. A harmadik szín csak a gép sajátossága, ez a következőkből készült: 80% Revell 5-ös + 5% Revell 56-os + 15% Revell 57-es.
A festés után lefújtam a makettet egy réteg Revell 2-es matt lakkal, hogy megfelelő felületet hozzak létre a matricázáshoz. A makettre közel 100 matrica került fel: felségjelek, stencilfeliratok, és a függőleges vezérsíkra a kardot tartó madár. A matricázás után következett egy újabb matt lakkréteg, hogy megpróbáljam egyesíteni a felületek fényét.
Végszerelés
Ebben a fázisban kerültek fel a különböző festést nehezítő, és törékeny alkatrészek például késantennák, pitotcsövek, póttartályok, fúvókák, magassági kormánylapok, rakétafüggesztők, stb. Ekkor került a helyére a kabintető, amit úgy festettem, hogy kimaszkoltam, és ezután először 9-essel majd a külső színnel fújtam. Ezt azért csináltam, mert az először felvitt réteg belülről látszik, a második pedig kívülről. Utolsó fázisban a futóművek kerültek a helyükre, melyeket 5-össel festettem, majd a hidraulikát Revell 99-es alumínium metállal mázoltam le.
Alap
Az alap kerete képkeretező ismerősömtől szerzett díszlécből készült. A léceket először méretre vágtam, majd ragasztottam és feketére festettem. Az állbeton PVC padlóból készült.
Először 5×5 cm-s darabokra vágtam a kb. 20×20-as PVC padló-darabot, majd a darabokat a helyükre ragasztottam. Ezután egy réteg Revell 47-es egérszürke festést kapott, majd lekentem vízzel higított tustintával, amit nedves papír zsebkendővel visszamostam. Ezzel kész is lett az álbeton. A fű a Noch által gyártott-vasútmodellhez való- gyepszőnyegből készült. Ezt sima papírragasztóval ragasztottam le. Az alapon helyet kapott még egy tűzoltó készülék is, amit öntőkeret-darab, rézfólia és rézdrót alapanyagokból készítettem. Ezután már csak a gépet kellett a helyére tennem, és mellé ragasztanom a tűzoltó készüléket.
A makett alapjában véve könnyen megépíthető, jó konstrukció, amit öröm építeni.