E-3F Sentry AWACS légtérellenőrző repülőgépét. Mivel az E-3 üzemeltetők közül a francia légtérellenőrzők rendelkeznek a legrégebbi rendszerekkel, így a zökkenőmentes együttműködés végett a lépés elkerülhetetlen.">
|

Francia AWACS modernizálás

Franciaország modernizálná 4 darab E-3F Sentry AWACS légtérellenőrző repülőgépét. Mivel az E-3 üzemeltetők közül a francia légtérellenőrzők rendelkeznek a legrégebbi rendszerekkel, így a zökkenőmentes együttműködés végett a lépés elkerülhetetlen.


Ez idáig a legjelentősebb modernizáció a Boeing-el végeztetett ESM rendszer beépítése volt, amit az Amerikai Egyesült Államok E-3-asaiban is használtak. A gall őrszemek aktuális modernizációs programjában a gépeket Block 40/45 szintre hozzák fel. Ezt a többi Sentry üzemeltető nemzet már korábban meglépte.

A csomag magában foglalja az ESM (elekrtonikus támogatás), RSIP (radarrendszer képességnövelés), és IFF (barát-ellenség felismerő) rendszerek korszerűsítését, a személyzeti kiképzést, valamint tartalék elektronikai eszközöket és berendezéseket. A modernizációs program becsült költsége 400 millió dollár. A modernizáció megvalósulásával a franciák hatékonyabban részt tudnak majd venni a NATO műveletekben. A programban még nincs végleges döntés, de valószínűsíthető a megvalósulása.

Francia Sentry munka közben
E-3F Sentry munka közben

Franciaország 1987 februárjában jelentette be igényét legalább 3, Nagy-Britannia számára szállított E-3-asokhoz hasonló konfigurációjú gépre. Akkoriban mindkét fél bejelentette, hogy közösen végzik AWACS beszerzéseiket, és megalapították az Egyesített Angol-Francia Koordinációs irodát. Az első francia AWACS-et 1991 májusában kapta meg a francia légierő, az utolsót pedig 1992 februárjában szállította le a Boeing.