A Lockheed Martin vállalat bemutatta a C-130 Hercules, közepes teherszállító repülőgép, legújabb változatát a C-130XL-t. A típust öt éven belül eladásra ajánlhatják az amerikai légierő (USAF) számára.
A C-130XL projekt maradna a Lockheed Georgia állam-beli Marietta-ban található üzemében, ahol 1954 – a típus megszületése – óta a Herculesek készülnek.
2015 után az amerikai légierő növelni szeretné szállítóflottáját a C-17B nehéz teherszállítóval, ami nagyobb teljesítményű hajtóműveket, nagyobb féklapokat, és egy harmadik fő futóművet fog magában rejteni. A jelenleg használt C-17A Globemaster III-hoz képest, természetesen a belső rendszereiben is várhatóan több eltérés lesz.
Az EADS North America ebben a súlycsoportban szeretné ajánlani az A400M-et.
Jim Grant, a Lockheed alelnöke azt is bejelentette, hogy a C-130XL méreteit növelni fogják a C-130-as korábbi típusaihoz képest, azzal a céllal hogy lehetővé tegyék kb. 25 000 kg súly szállítását. Az USAF bejelentette, hogy 2015 után szállító repülőgépeiknek nagyobb szállítási kapacitásra lesz szükségeük. Mivel az amerikai hadsereg (US Army) olyan szárazföldi harceszközöket szerez be a Boeing Future Combat System keretein belül, ami meghaladja a C-130 szállítási kapacitását.
Persze kemény küzdelem lesz az Airbus vadonatúj A400M-jével, hiszen könnyen előfordulhat, hogy hasonlóan a tanker-tenderbeni Boeing kurdarcához a másik óriásvállalat, a Lockheed Martin is alulmaradhat az európai Airbus repülőgépgyártóval szemben.