Június 11-én délután rutin gyakorló repülés közben lezuhant a francia légierő egyik Mirage 2000N típusú nukleáris csapásmérője. A gép nevében az N betű jelöli a nukleáris fegyverzet hordozásának képességét.
A gép 15 órakor indult a Luxeuil légibázisról az eredetileg 2 órásra tervezett gyakorló repülésre, ám nem sokkal késöbb egyelőre publikusan nem ismert probléma jelentkezett, ami a póttartályok ledobására, majd gyéren lakott terület fölé érkezés után katapultáláshoz vezetett. A gép két fős személyzete 1 000 méteres magasságban hajtotta végre a katapultálást.
Füstölgő roncshalmaz maradt a szebb napokat is látott Mirage-ból
A balesetről jelenleg elérhető egyetlen képen látható módon a magára hagyott vasmadár egy fákkal övezett kis mezőre zuhant, ahol aztán annak rendje és módja szerint tüzet okozott. A gép személyzetét a hadsereg egyik helikoptere szállította kivizsgálásra a Saint-Brieuc-i kórházba.
A francia nukleáris elrettentő erő légi szállítású ágát erősítő Mirage 2000N 1988-ban repült először. 1993-ig összesen 75 darabot szállítottak le a légierő részére. A Mirage 2000 ezen változata a Mirage 2000B-én alapszik, természetesen megfelelő módosításokkal. Ezek közül a leglényegesebbek, hogy az alacsony magasságban történő nagy sebességű repülés végett megerősített sárkényszerkezettel, és Antilope 5, talajkövetést lehetővé tévő radarral rendelkezik.
A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy az egyszerűség kedvéért a Mirage 2000N két alváltozattal rendelkezik. Az első 30 gép kizárólag nukleáris csapásmérésre alkalmas. Ezek jelölése Mirage 2000N-K1. A második szária Mirage 2000N-K2 jelölésű gépei hagyományos csapásmérő fegyverzettel is felszerelhetőek. És hogy teljes legyen a kép a 2000N-nek van egy ikertestvére is a 2000D formájában, mely csak annyiban tér el, hogy a kezdetektől hagyományos csapásmérérsre lett felkészítve. Ebből 86 gépet rendszeresítettek.
Fegyverzet tekintetében csapásmérésre a 300 kT hatóerejű robbanófejjel szerelhető ASMP (Air-Sol Moyenne Portée) levegő-föld rakétát integrálták a gép arzenáljába. Önvédelmi célokra egyelőre még mindig a nem éppen mai legény MATRA Magic szolgál.
Az ASMP ramjet meghajtással rendelkezik
Mint ahogy a baleset kapcsán a légierő szóvívője is közölte a gyakorló repüléseken természetesen a gépek sohasem hordozzák az ASMP-ét.