Spirit of Kansas február 23-i balesete óta és bár a vizsgálóbizottság természetesen még nem végzett az eset okainak feltárásával, - erre egyébként 60-90 nap áll rendelkezésükre - már lehet tudni ezt-azt.">
|

Fejlemények a B-2 baleset ügyében

Egy hét telt el a Spirit of Kansas február 23-i balesete óta és bár a vizsgálóbizottság természetesen még nem végzett az eset okainak feltárásával, – erre egyébként 60-90 nap áll rendelkezésükre – már lehet tudni ezt-azt.


Persze nem soka. Egy vezető beosztásű illetékes úgy nyilatkozott a neves Aviation Week magazinnak, hogy a felszállás közben a pilóták egyike tüzet jelzett, majd nem sokkal ezután bekövetkezett a pilóták szempontjából szerencsés kimenetelű baleset.

Az amerikai légierő csendes-óceáni parancsnokságának (PACAF, Pacific Air Force) szóvivője szerint a kórházban tartott pilótát gerincsérüléssel kezelik. Michael Moseley tábornok, a légierő vezérkari főnöke úgy nyilatkozott egy meghallgatáson, hogy mindkét pilóta repülni fog még az elszenvedett sérülések ellenére.

Mint korábban megírtuk a baleset után biztonsági okoból repülési tilalom lett elrendelve a megmaradt 20 Spirit-re. Ennek érvénybe lépésére egyébként azután került sor, miután a maradék 3 B-2 hazatért Guamról. A tilalom feloldásának időpontjáról még nem tudott érdemlegesen nyilatkozni a Spiriteket repülő 509. Bombázóezred szóvívője.

A Block 10-es Spirit of Kansas (89-0127) hadrendbe állása óta 5 176 órát töltött a levegőben, 1 036 bevetést repülve. Összehasonlításképpen a teljes B-2 flotta ezidáig mintegy 72 000 repült órát gyűjtött össze 14 000 repülés alatt.

B-2 baleset Guamon
A guami Andersen légibázis a Spirit of Kansas lezuhanása után