Új mini-UAV

A harctéren sok esetben fordul elő, hogy a katonáknak fel kell deríteniük az előttük álló területet.Erre régen speciálisan kiképzett felderítőket alkalmaztak, a 21. szátadban azonban már a mini-UAV-ok vették át ezt a feladatot.

Ennek az UAV-variációnak egyik új fejlesztése az RQ-11B vagy Raven B névre hallgató típus.Ez egy kézi indítású kisméretű távirányítású légi jármű, 10 km-es hatósugárral.Ez ugyan kevésnek tűnik, de a feladatra éppen elég.

A Raven B a Desert Hawk nevű elődöt váltja fel a harctéren.A Desert Hawkot is ugyanezen feladattal fejlesztették ki, most azonban eljött a csere ideje.

A kis gép már át is esett a harctéri próbákon, méghozzá Irakban, ahol is az 506. expedíciós biztonsági század tesztelte.A század a kirkuki légi bázisról üzemel.A tényleges első repülésre október 10-én került sor.

Raven B

Raven B egy katona kezében

Jason Stachowski volt a tesztekért felelős tiszt.Elmondása szerint a gép 10-szer jobban megfelelt, mint a Desert Hawk, és tökéletesen ellátja a célokat.
Főleg a készített képek minőségében van javulás, míg az előd nem volt képes a felvételek teljesen valós idejű továbbítására, a Raven B már ezt is megteszi.

Ész kell hozzá

Az előzőekből az tűnhet ki, hogy az üzemeltetés annyiból áll, hogy a gépet eldobjuk, vesszük a jeleit, aztán „elkapjuk”.Pedig nem.
Stachowski elmondta, a „pilótáknak” el kell végezniük egy 10 napos és 80 órás tanfolyamot, mielőtt a gépet vezethetik illetve üzemeltethetik.

A gép maximum 2 órát maradhat a levegőben egyszerre.
„Lehetséges előre beprogramozott repülés -például elrepül a reptér végéig, aztán a hangárokat lefotózza, majd visszatér a futópálya elejére-, illetve egy botkormány segítségével kézi vezérlésű is.A pilótáknak ehhez rendelkezésükre áll egy irányító, ami leginkább egy méretes videójáték-vezérlőre hasonlít, valamint két monitor, az egyik a kamera képét, a másik a repülési adatokat jeleníti meg”-fogalmazott a tiszt.

Két ember szükséges az üzemeltetéshez, az egyik irányít, míg a másik a visszaérkező jeleket figyeli.

A Raven B konvojkíséretre is hasznos, hiszen könnyedén lépést tud tartani a teherautókkal is.

Szintén használható kárfelmérésre csapásmérés után, illetve a már említett felderítésre.

A Raven B-t kevlárból készítették, ellenben elődjét hungarocell alapú anyagból, ezért úgy tervezik a leszállást, hogy egyszerűen a földbe csapódik.Ez anélkül is elérhető, hogy szerkezeti sérülés történne, és, mivel a felvételeit már elküldte digitálisan, azok sem vesznek el egy géptörés esetén sem.

Nem valószínű, hogy a gépet tűz alá vegye az ellenség, hisz elemmel hajtott motorja alig hallható, főleg akkor, ha 300 láb magasságban repül.

De Stachowski szerint a Raven B legnagyobb előnye az, hogy pontos információt szolgáltat a nélkül, hogy emberéleteket kockáztatnának.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

HTKA Hírhalom 2017. 39. hét

HTKA Hírhalom 2017. 39. hét

HTKA Hírhalom 2017. 1. hét

HTKA Hírhalom 2017. 1. hét

HTKA Hírhalom 2012. 36. hét

HTKA Hírhalom 2012. 36. hét